پسر جو بایدن پذیرفت که در دو اتهام مالیاتی خود اعتراف کند

هانتر، پسر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا
هانتر، پسر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا Copyright Patrick Semansky/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
Copyright Patrick Semansky/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هانتر، پسر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در معامله با وزارت دادگستری ایالات متحده پذیرفت که به دو اتهام عدم پرداخت عمدی مالیات بر درآمد خود اعتراف کند.

آگهی

اتهامات هانتر بایدن ۵۳ ساله به دنبال تحقیقات دیوید وایس دادستان آمریکا در ایالت دلاور مطرح شد. آقای وایس توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین و جمهوری‌خواه آمریکا منصوب شده بود.

بر اساس این معامله هانتر بایدن به یک توافق پیش از محاکمه دیگر در مورد یک جرم مرتبط با سلاح گرم نیز تن داد. 

او برای سال‌ها کانون حملات بی‌امان ترامپ و متحدان جمهوری خواه او بود. آن‌ها وی را در مورد مواردی مرتبط با چین و اوکراین متهم می‌کردند. آقای بایدن تا کنون به عنوان لابی‌گر، وکیل، سرمایه‌گذار بانکی و هنرمند فعالیت کرده و جزئیات مبارزه خود با سوء مصرف‌ مواد مخدرش را به اطلاع عموم رسانده است.

هانتر بایدن در دسامبر ۲۰۲۰ از آغاز تحقیقات دفتر آقای وایس درباره امور مالیاتی خود خبر داد و منکر هرگونه تخلفی شد. 

او در سال ۲۰۲۱ در کتاب خاطرات خود از مسائل مربوط به سوء مصرف مواد مخدر از جمله کراک، کوکائین و اعتیاد به الکل پرده برداشت. بر اساس برخی منابع او در سال ۲۰۱۴ با مثبت شدن جواب تست کوکائینش از خدمت در نیروی دریایی آمریکا تعلیق شد.

پیش‌تر جیمز کومر، یکی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه کنگره، در سال ۲۰۲۲، وزارت خزانه‌داری آمریکا را به پنهان‌کردن «گزارش‌های فعالیت مشکوک» مالی هانتر بایدن با هدف محافظت از معاملات تجاری او متهم کرد.

آرون کراوفورد، متخصص در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه تنسی می‌گوید: «هانتر بایدن نخستین فرزند یک رئیس جمهور بر مسند قدرت آمریکا است که مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرد.»

وی افزود پیش از این نیل، پسل جورج اچ.دبلیو بوش و دان، برادر ریچارد نیکسون روسای جمهور پیشین آمریکا از مخمصه‌های این‌چنینی نجات یافته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محافظان نوه جو بایدن به سمت سارقان خودرو تیراندازی کردند

بایدن راهی اروپا شد؛ رئیس جمهوری آمریکا با چه مقاماتی دیدار می‌کند؟

دونالد ترامپ: چین باید تحقیقی را درباره جو بایدن‌ و پسرش انجام دهد