آخرین تحولات جنگ اوکراین؛ وزارت دفاع بریتانیا: هر دو طرف متحمل تلفات پرشماری شده‌اند

سرباز اوکراین در بلاهوداتنه اوکراین
سرباز اوکراین در بلاهوداتنه اوکراین Copyright Evgeniy Maloletka/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
Copyright Evgeniy Maloletka/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا بر اعلام مقام‌های بریتانیایی، نیروهای روسیه و اوکراین در روز‌های اخیر و با آغاز عملیات ضدحمله ارتش اوکراین متحمل تلفات پرشماری در جبهه نبرد شده‌اند.

آگهی

بر اساس به روز رسانی جدید امنیتی وزارت دفاع بریتانیا در روز یکشنبه «هر دو سوی نبرد در جنوب اوکراین متحمل تلفات بسیاری شده‌اند. به نظر می‌رسد تلفات ارتش روسیه به بالاترین شمار خود از ماه مارس و نبرد باهموت رسیده است.»

در به روز رسانی همچنین آمده است: «در روزهای اخیر درگیری‌های سنگین در استان زاپروژیا ادامه داشته است. شدیدترین نبردها در غرب استان دونتستک و اطراف باخموت متمرکز شده‌اند. در همه این مناطق اوکراین همچنان به عملیات ضد حمله خود مشغول است و در برخی نقاط پیشروی‌های اندکی داشته، با این حال به نظر می‌رسد عملیات دفاعی ارتش روسیه در جنوب نسبتا موثر بوده است.»

 ارتش اوکراین در به روزرسانی معمول خود در روز یکشنبه درباره ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد روسیه در شبانه روز گذشته ۴۳ حمله هوایی، ۴ حمله موشکی و ۵۱ حمله از سوی سامانه‌های پرتاب راکت خود انجام داده است.

بر اساس بیانیه ستاد مشترک ارتش اوکراین، روسیه همچنان بر حملات خود به تاسیسات صنعتی اوکراین در شرق این کشور به خصوص در اطرف باهموت، اودیوکا، مارینکا و لیمان در استان دونتسک متمرکز است و درحال حاضر ۲۶ درگیری در این مناطق در جریان است.

پاولو کیریلنکو، فرماندار ناحیه‌ای دونتس از جان باختن دو غیر نظامی و مجروح شدن سه نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد. 

همچنین مقامات منطقه خرسون اعلام کردند در حملات روسیه به این منطقه یک غیر نظامی کشته و چهار نفر مجروح شده‌اند. 

یوری مالاشکو، فرماندار ناحیه‌ای زاپروژیا هم از کشته شدن یک نفر در حملات ارتش روسیه به ۲۰ تاسیسات صنعتی در این منطقه خبر داد. 

ولادیمیر روگوف، گماشته روسیه در مناطقی از زاپروژیا روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای اروکراین کنترل شهر پیاتیخاتکی در جبهه نبرد زاپروژیا را در دست گرفته‌اند.

سرهی براتچوک، سخنگوی دولت ناحیه‌ای در جنوب غربی استان اودسا اعلام کرد نیروهای اوکراینی یک انبار مهمات بسیار کلیدی را در تزدیکی شهر هنیچسک در نزدیکی استان خرسون که تحت کنترل روسیه است، منهدم کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هیات میانجی‌گر آفریقایی برای ملاقات با پوتین به روسیه رفت؛ زلنسکی: مذاکره‌ با مسکو انجماد نبرد است

در حمله موشکی روسیه به یک «ساختمان مسکونی» در شهر ریفیی‌ریه اوکراین «دست‌کم ۶ نفر کشته شدند»

تهدید پهپادهای شکارچی روسیه؛اوکراین تانک‌های۱۰ میلیون دلاری آبرامز آمریکا را از خط مقدم بیرون می‌کشد