کودکان گمشده کلمبیایی ۴۰ روز پس از سقوط هواپیما در جنگل‌های آمازون زنده پیدا شدند

عملیات جستجو و نجات کودکان گمشده کلمبیایی
عملیات جستجو و نجات کودکان گمشده کلمبیایی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چهار کودک کلمبیایی که حدود چهل روز پیش سرنشین هواپیمایی بودند که در جنگل‌های آمازون سقوط کرد، بامداد روز شنبه زنده پیدا و به بوگوتا، پایتخت این کشور منتقل شدند.

آگهی

این کودکان که از بومیان منطقه هستند و ۱۳، ۹، ۴ و یک سال دارند از اول ماه مه در جنگل‌های آمازون سرگردان بودند.

یک هواپیمای سبک از نوع «سِسنا ۲۰۶» که حامل این چهار کودک و مادرشان بود در استان کاکوتا سقوط کرد و تنها بچه‌ها نجات یافتند.

برخی از مقام‌های کلمبیایی گفتند که سرنشینان این هواپیما از تهدیدهای اعضای یک گروه مسلح فرار کرده‌اند.

خلبان این هواپیما چند دقیقه پس از برخاستن از منطقه جنگلی معروف به آراراکوارا در ۳۵۰ کیلومتری شهر سن خوزه دل گواویار از وجود نقص فنی در موتور خبر داده بود.

پس از آغاز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیما که با شرکت بیش از یکصد سرباز کلمبیایی انجام شد، اجساد خلبان، مادر کودکان و یک بومی محلی در محل سقوط هواپیما به دست آمد، اما اثری از چهار کودک بومی نبود.

گوستاوو پترو، رئیس جمهوری کلمبیا با ابراز خوشحالی از نجات کودکان، از آن به عنوان «نجات معجزه‌آسا» یاد کرد. او در ادامه با اشاره به ضعف جسمانی کودکان، گفت که آن‌ها تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

رئیس جمهوری کلمبیا همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار تصویری از این عملیات نوشت که این یک شادی برای همه کشور است.

تلاش‌ها برای یافتن کودکان ناپدید شده با استفاده از ۱۶۰ سرباز کلمبیایی و ۷۰ بومی که اطلاعات دقیقی از جنگل داشتند، توجه جهانی را به خود جلب کرد.

اگرچه هواپیما در منطقه‌ای سقوط کرده بود که محل زندگی حیوانات وحشی و گیاهان سمی و همچنین گروه‌های مسلح قاچاق مواد مخدر است اما نیروهای امداد و نجات کلمبیایی با یافتن سرنخ‌هایی امیدوار شدند که می‌توانند کودکان گمشده را زنده پیدا کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به اعلام ارتش کلمبیا، امدادگران کودکان را در حدود پنج کیلومتری غرب محل سقوط هواپیما پیدا کرده‌اند.

از آموزش و تربیت این چهار کودک در یک جامعه بومی و آشنایی آن‌ها با جنگل به عنوان دلایل اصلی زنده ماندنشان در طول این چهل روز نام برده می‌شوند.

خبر نجات این چهار کودک پس از آن منتشر شد که رئیس جمهوری کلمبیا توافق‌نامه آتش‌بسی را با «ارتش آزادیبخش ملی» که هیچ‌وقت با دولت مرکزی حاضر به مذاکره نشده است، امضا کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحسین تخلیه ۳۷۹ مسافر هواپیمای ژاپنی در هنگام آتش‌گرفتن؛ خدمه پرواز چگونه مسافران را نجات دادند؟

مسافری که درب هواپیما را پیش از فرود گشود: حس خفگی داشتم و می‌خواستم سریع خارج شوم

چگونه چهار کودک به تنهایی بیش از ۴۰ روز در جنگل‌های آمازون زنده ماندند؟