سی‌ان‌ان: حمله پهپادی به کرملین از درون روسیه و توسط عوامل اوکراین انجام شد

حمله پهپادی به کرملین
حمله پهپادی به کرملین Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش سی‌ان‌ان بنابر اظهارات چند منبع مطلع، اوکراین شبکه‌ای از عوامل و هوادارنش را در روسیه ایجاد کرده است و برای انجام اقدامات خرابکارانه و حمله به اهداف درون روسیه به آن‌ها پهپاد می‌رساند. مقامات آمریکایی می‌گویند حمله پهپادی اوایل ماه مه به کرملین بدست همین عوامل و از خاک روسیه انجام شد.

آگهی

به گزارش سی‌ان‌ان بنابر اظهارات چند منبع مرتبط با نها‌د‌های امینیتی آمریکا، اوکراین شبکه‌ای از عوامل و هوادارنش را در روسیه ایجاد کرده است و برای انجام اقدامات خرابکارانه و انجام حملات به اهداف درون روسیه به آن‌ها پهپاد می‌رساند. 

مقامات آمریکایی معتقدند که حمله پهپادی در اوایل ماه مه به کرملین به دست همین عوامل و از داخل خاک روسیه انجام شده است.  

هنوز مشخص نیست که آیا دیگر حملات پهپادی که در چندروز اخیر که محله‌ای مسکونی در مسکو و یا پالایشگاه‌های نفت در جنوب روسیه را هدف قرار دادند نیز توسط همین گروه‌ها انجام شده‌اند یا خیر.   

با این حال مقامات آمریکایی معتقدند که اوکراین با تشکیل هسته‌‌های خرابکاری درون روسیه، آن‌ها را برای انجام چنین عملیاتی کاملا آموزش داده و آماده کرده است. همچنین به نظر می‌رسد کی‌یف آن‌ها را با پهپاد‌های ساخت اوکراین تجهیز کرده است. هیچ شواهدی مبنی بر انجام هیچ‌یک از حملات به وسیله پهپاد‌های آمریکایی وجود ندارد.

هیچ یک از مقامات نمی‌توانند بگویند که اوکراین چگونه توانسته است این پهپاد‌ها را به داخل مرز‌های روسیه بفرستد. اما دو منبع مطلع در گفتگو با سی‌ان‌ان از مسیرهای مناسب و کارا برای قاچاق قطعات پهپاد به داخل روسیه پرده برداشتند. این قطعات سپس برای ساخت و مونتاژ پهپادها در خاک روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته یک منبع آمریکایی، مقامات اوکراینی بارها در گفتگو‌های خصوصی تاکید کرده‌اند که قصد دارند به حمله به اهداف در داخل خاک روسیه ادامه دهند. زیرا آن را تاکتیکی موثر برای ایجاد اختلال در تمرکز نیروهای روس و سرگرم کردن آن‌ها به امنیت داخلی خود است. 

آخرین بروزرسانی نقشه وزارت دفاع بریتانیا از مناطق تحت کنترل روسیه و اوکراین

مناقشات در بلگورود

بنابر اعلام وزارت دفاع بریتانیا، حملات گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت اوکراین و همچنین حملات پهپادی در منطقه مرزی بلگورود روسیه را مجبور کرده است تا طیف کاملی از حجم آتش نظامیش را در قلمروی خودش به کار گیرد.

همچنین شبه نظامیان موسوم به «سپاه داوطلبان روس» در کانال تلگرام خود ویدیویی منتشر کرده و در آن مدعی گروگان گرفتن چندتن از سربازان روس شدند. آن‌ها شرط آزادی این سربازان را دیدار با فرماندار بلگورود در کلیسایی در منطقه نوایا تاولژانکا قرار دادند. 

ساعاتی بعد نیز این گروه ویدیویی منتشر کرد و مدعی شد که فرماندار برای حفظ سربازان به کلیسا نیامده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه صبح دوشنبه مدعی شد که حمله بزرگ ارتش اوکراین ر در استان شرقی دونتسک خنثی کرده است. این وزارتخانه مدعی شد در جریان این عملیات ۲۵۰ سرباز اوکراینی کشته ۱۶ تانک، سه خودروی جنگی و ۳۲ خودروی زرهی ارتش اوکراین منهدم شده است.

همچنین روسیه مدعی شد که این همان ضد حمله اوکراین بوده که از مدت‌ها پیش انتظارش را می‌کشیده است. با این حال هیچ راهی برای تایید ادعاهای مسکو وجود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از انفجار سد کاخوفکای اوکراین چه می‌دانیم؛ کی‌یف خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد

خطر سیلی عظیم در خرسون؛ اوکراین و روسیه یکدیگر را به تخریب یک سد بزرگ متهم می‌کنند

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم