ارتش اوکراین خواستار «سکوت عملیاتی» پیرامون عملیات ضدتهاجمی پیش‌رو شد

سرباز اوکراینی
سرباز اوکراینی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اوکراین روز یکشنبه همزمان با گمانه‌زنی‌ها در مورد عملیات ضدتهاجمی علیه روسیه بار دیگر خواستار «سکوت عملیاتی» در این باره شد.

آگهی

گمانه‌زنی‌های زیادی طی هفته‌های گذشته درباره زمان آغاز این عملیات و نحوه انجام آن شده است. مقام‌های اوکراینی پیش از این بارها خواستار پرهیز از گمانه‌زنی در مورد عملیات پیش‌رو شده بودند. به گفته آنها این حدس و گمان‌ها ممکن است به سود «دشمن» تمام شود. 

مقام‌های اوکراین طی روزهای گذشته با آن دسته از شهروندان که عکس‌ها و تصاویری از سرنگونی موشک‌های روسیه توسط سامانه دفاع هوایی اوکراین منتشر می‌کردند نیز برخورد کردند. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد تاکید کرد که کشورش برای آغاز عملیات ضدتهاجمی خود آماده است. وی با این حال از هرگونه اظهارنظر در مورد زمان و نحوه انجام عملیات خودداری کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس‌جهوری اوکراین اظهار داشت: «اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم راه‌های مختلف و کاملا متفاوتی برای آن وجود دارد. ما انجامش خواهیم داد و آماده هم هستیم.»

همزمان با این تحولات فرماندار منطقه بلگورود روسیه که با اوکراین هم‌مرز است روز یکشنبه از در جریان بودن «درگیری‌ها» در یکی از روستاهای مرزی خبر داد. 

فرماندار بلگورود از حضور «گروهی خرابکار» در این روستا خبر داد که به گفته وی از جنگجویان روس هوادار اوکراین تشکیل شده است. ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود صبح روز یکشنبه از ساکنان خواسته بود که مناطقی را که مورد حمله واقع شده‌اند تخلیه کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطر سیلی عظیم در خرسون؛ اوکراین و روسیه یکدیگر را به تخریب یک سد بزرگ متهم می‌کنند

مقام منصوب مسکو در کریمه: حمله پهپادی اوکراین به «ژانکوی» ناکام ماند

چین خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین شد؛ بلینکن: بدون خروج روسیه توافق صلح ممکن نیست