مرگ «مشکوک» ورزشکار زن ایران در شهرستان دامغان

زهرا برناکی، ورزشکار دامغانی در اثر سقوط از ارتفاع جان باخت
زهرا برناکی، ورزشکار دامغانی در اثر سقوط از ارتفاع جان باخت Copyright خبرگزاری ایسنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های داخل ایران از مرگ «مشکوک» یک ورزشکار با سابقه شرکت در مسابقات پاراآسیایی بر اثر سقوط از ارتفاع در شهر دامغان خبر داده‌اند.

آگهی

خبرگزاری تسنیم به نقل از اسدالله ناکینی فرمانده انتظامی سمنان گزارش داده که زهرا برناکی ورزشکار پاراآسیایی رشته دو میدانی در اثر سقوط از ارتفاع جان باخته است. 

بر اساس اعلام مقام‌های رسمی مشخص نیست که مرگ این ورزشکار خودکشی بوده یا اینکه کسی او را به قتل رسانده است. او که از یک ساختمان چهار طبقه در شهرستان دامغان سقوط کرد، بلافاصله به بیمارستانی در سمنان منتقل شد اما تلاش پزشکان بی‌حاصل بود و این ورزشکار جان خود را از دست داد. 

با این حال رسانه‌های ایران به نقل از منابع امنیتی و انتظامی گزارش داده‌اند که خانم برناکی با همسر خود اختلافات خانوادگی داشته است. فرمانده انتظامی سمنان در این خصوص می‌گوید: «با توجه به نتایج بررسی‌های پلیس تا این لحظه، احتمالا خانم برناکی با پرت کردن خود از ساختمان چهار طبقه خودکشی کرده و جان باخته است.» 

این ورزشکار دامغانی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ در رشته ورزشی پرش طول موفق شده بود به مدال برنز دست یابد اما در ادامه ورزشکار ازبک که مدال طلا گرفته بود به علت دوپینگ از مسابقات محروم و مدال او پس گرفته شد. به همین خاطر خانم برناکی به مدال نقره دست یافت. 

پس از آنکه مدال برنز او به نقره تبدیل شد وی در گفتگویی با رسانه‌های ایران ضمن ابراز خوشحالی برای تغییر رنگ مدال، گفته بود که این اتفاق برایش به انگیزه‌ای تبدیل شده که «با جدیت بیشتری به دنیای ورزش برگردد.» اشاره‌ای که نشان می‌دهد به دلایلی نامشخص او پس از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ دیگر به صورت جدی ورزش نمی‌کرده و پس از تغییر رنگ مدال بار دیگر انگیزه بازگشت پیدا کرده است. 

زهرا برناکی علاوه بر رشته دو میدانی و پرش طول در رشته تیراندازی با تفنگ بادی هم فعالیت داشته و عناوینی هم در این رشته ورزشی کسب کرده است. 

به گزارش رسانه‌های داخلی این ورزشکار پس از سقوط از ساختمان دچار شکستی‌های متعدد شده و با وجود انتقال به بیمارستان کوثر در شهر سمنان، جان خود را از دست داده است. 

این ورزشکار دامغانی تنها ۳۳ سال داشت و در آخرین گفتگوهای منتشر شده‌اش گفته بود که تمام تلاش خود را برای کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی آینده خواهد کرد اما مشخص نیست چرا چنین سرنوشتی نصیب او شد و در دوره جوانی زندگی این ورزشکار به پایان رسید. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برخی از رسانه‌های ایران بدون اشاره به نام، گفته‌اند که همسر خانم برناکی هم عضو تیم پاراتیراندازی ایران بوده و در رده کشوری به مدال‌های رنگارنگی در مسابقات این رشته ورزشی دست یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال پیرامون حضور زنان ورزشکار ایرانی بدون حجاب اجباری در مسابقات موی‌تای ازبکستان

خودکشی مردی پس از ۶ هفته گفتگو با چت ربات هوش مصنوعی

مرگ مشکوک میلیونر روس در هند؛ آیا پاول آنتوف منتقد جنگ اوکراین بود؟