ارتش اسرائیل منزل عامل تیراندازی تل‌آویو را در کرانه باختری منفجر کرد

تخریب خانه معتز خواجه، جوان ۲۳ سال فلطینی در روستای نعلین کرانه‌باختری، ۲۳ مه ۲۰۲۳
تخریب خانه معتز خواجه، جوان ۲۳ سال فلطینی در روستای نعلین کرانه‌باختری، ۲۳ مه ۲۰۲۳ Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نظامیان اسرائیل روز سه‌شنبه منزل یک شبه‌نظامی فلسطینی را که در پی تیراندازی مرگبار ماه مارس در قلب تل‌آویو کشته شده بود تخریب کردند.

آگهی

در بیانیه ارتش اسرائیل ضمن «تروریست» خواندن این فرد آمده است: «نیروهای ارتش و پلیس مرزی خانه معتز خواجه، تروریستی را که در روز نهم مارس ۲۰۲۳ حمله مسلحانه‌ای را در خیابان دیزنگوف تل‌ آویو انجام داده بود در روستای نعلین تخریب کردند.»

معتز خواجه  ۲۳ ساله، یکی از اعضای گردان‌های عزالدین القسام، شاخه‌ی مسلح حماس بود. گروه حماس کنترل نوار غزه را در دست دارد. 

وی پس از اقدام به تیراندازی‌ که منجر به کشته شدن یک اسرائیلی و زخمی شدن دو نفر دیگر شده بود، به ضرب گلوله پلیس اسرائیل کشته‌ شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روستای زادگاه او در نزدیکی «خط سبز» قرار دارد که اسرائیل را از کرانه باختری اشغالی جدا می‌کند و کمتر از ۲۰ کیلومتر با تل آویو فاصله دارد.

یوسف خواجه، دهیار این روستا اعلام کرد که قبل از تخریب واحد طبقه اول که متعلق به این فرد بوده، نیروهای اسرائیلی در سحرگاه همه ساکنان این بلوک چهار طبقه را مجبور کردند تا خانه‌های خود را ترک کنند.

ارتش اسرائیل ویدئویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد سربازان قبل از منفجر کردن آپارتمان، در حال کارگذاشتن مواد منفجره هستند.

خبرگزاری فرانسه
خانه معتز خواجه، تخریب شده توسط نیروهای اسرائیلی، روستای نعلینخبرگزاری فرانسه

عکس‌های خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد که بنرهای بزرگی از چهره معتز خواجه در نمای ساختمان نصب شده و از او به عنوان یک «شهید» یاد شده است.

ارتش اسرائیل گفت که در جریان این عملیات، نیروهای اسرائیلی با افرادی که آن‌ها را «آشوبگر» خواند، درگیر شدند. به گفته دهیار این روستا، سه نفر از اهالی در جریان این درگیری نیز زخمی شدند.

موارد مشابه تخریب منازل فلسطینیان

اسرائیل که از سال ۱۹۶۷ کرانه باختری را اشغال کرده است، به طور معمول خانه‌های افرادی را که مسئول حملات مرگبار به اسرائیلی‌ها می‌داند تخریب می‌کند.

فعالان حقوق بشر می‌گویند که این سیاست به منزله «مجازات دسته جمعی» است، چرا که می‌تواند غیرنظامیان از جمله کودکان را بی‌خانمان کند. اما اسرائیل معتقد است که این رویه در بازدارندگی برخی فلسطینی‌ها از انجام حملات مشابه موثر واقع شده است.

صلاح پدر معتز خواجه که پس از این عملیات اسرائیل به شدت خشمگین بود به خبرگزاری فرانسه گفت: «این اقدام نفرت‌انگیز تنها عشق ما به میهن، بیت‌المقدس و ایمان (اسلام) را تقویت می‌کند و به یاری خدا، ریشه‌های ما در اینجا مستحکم‌تر می‌شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهاجمان فلسطینی دو غیرنظامی اسرائيلی را در کارواش به قتل رساندند

حمله نیروهای اسرائيلی به جنین دست‌کم ۸ کشته بر جای گذاشت

تیراندازی در مجتمع آموزشی ارتش ژاپن دست کم ۲ کشته به جا گذاشت