توئیت جنجالی سفیر سوئیس در تهران؛ نادین لوزانو به وزارت خارجه ایران احضار شد

نادین لوزانو، سفیر سوئیس در تهران
نادین لوزانو، سفیر سوئیس در تهران Copyright خبرآنلاین
Copyright خبرآنلاین
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نادین لوزانو سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه در پی انتشار توئیتی که در آن اعدام سه معترض ایرانی در روز جمعه توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرده بود، به وزارت خارجه ایران احضار شد.

آگهی

نادین لوزانو، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه در پی انتشار توئیتی که در آن اعدام سه معترض ایرانی در روز جمعه توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرده بود، به وزارت خارجه ایران احضار شد. 

وزارت خارجه جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای علت احضار خانم لوزانو را «موضع مداخله‌جویانه دولت سوئیس در امور داخلی ایران» عنوان کرده است.

در توئیت روز جمعه سفارت سوئیس عکسی از تظاهرات معترضان ایرانی با پرچم شیروخورشید و عکسی از مهسا امینی منتشر شده است. وزارت خارجه ایران حضور این پرچم در توئیت این سفارتخانه را «اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرمتعارف با بازنشر پرچم جعلی ایران» توصیف کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه ایران همچنین آمده است: «چنین اقدام نامتعارفی، متناسب با روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران وکنفدارسیون سوئیس نبوده و باید اصلاح شود.»

این نخستین بار نیست که اقدامات نادین لوزانو در ایران جنجال آفرین شده است. پیش‌تر و در زمان اوج اعتراضات مردم ایران با محوریت اعتراض به حجاب اجباری، انتشار تصاویری از حضور خانم لوزانو با چادر بر سر در سفر به قم مورد انتقاد بسیاری از معترضان ایرانی در فضای مجازی قرار گرفته بود. 

سفارت سوئیس در ایران از آن‌جا که از زمان قطع روابط دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن نماینده حافظ منافع آمریکا در ایران است،  نقشی مهم در روابط دیپلماتیک دولت‌های غربی با ایران ایفا می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا اعدام حبیب اسیود را محکوم کرد

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد

اعدام ۸۵۳ نفر در سال ۲۰۲۳؛ عفو بین‌الملل: چوبه دار ابزار حکومت ایران برای سرکوب و ارعاب است