روسیه نشست گروه ۷ را یک «هیستری» ضد روسی و ضد چینی نامید

Japan G7 Summit
Japan G7 Summit Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، نشست سران گروه ۷ در هیروشیمای ژاپن را یک رویداد «سیاسی شده» خواند که بیانیه‌های ضد روسیه و ضد چین منتشر می‌کند و به دنبال تضعیف ثبات جهانی است.

آگهی

این بیانیه پس از آن منتشر شد که رهبران ثروتمندترین دموکراسی‌های جهان در جریان نشست گروه ۷ تاکید کردند که از حمایت از اوکراین دست برنخواهند داشت و به ولادیمیر پوتین هشدار دادند.

در این بیانیه، وزارت خارجه روسیه گروه ۷ را یک ائتلاف رو به اضمحلال خواند که به «انکوباتوری» تبدیل شده است که در آن تحت رهبری آنگلوساکسون‌ها، ابتکارات مخربی با هدف تضعیف ثبات جهانی آماده می‌شود.

در این بیانیه همچنین گروه ۷ به دامن زدن به «هیستری» ضد روسیه و ضد چین متهم شده است.

روسیه قبلاً یکی از اعضای گروه ۷ بود که البته در آن زمان گروه ۸ نامیده می‌شد اما پس از آنکه مسکو شبه‌جزیره کریمۀ اوکراین را در سال ۲۰۱۴ میلادی به خاک خود ضمیمه کرد، از این گروه اخراج شد.

بیانیه تند وزارت خارجه روسیه علیه گروه ۷ در حالی منتشر شده که امسال ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مهمان این نشست در شهر هیروشیمای ژاپن بود و این فرصت را یافت تا کشورهای عضو را بار دیگر به تامین تسلیحات و حمایت دیپلماتیک از کی‌یف در بحبوحه جنگ با روسیه متعهد کند.

زلنسکی همچنین این فرصت را یافت تا با دیگر شرکت‌کنندگان نشست امسال از جمله نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل با هدف جلب حمایتشان وارد گفتگو شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان ژاپنی ماهیت گروه ۷ را زیر سوال بردند؛ «نه به نشست امپریالیستی جی هفت»

رهبران گروه ۷ در هیروشیما؛ تشکیل یک جبهه متحد علیه روسیه و تقویت هماهنگی‌ها در مقابل چین

حرکت ۱۲ روزه ناوشکن‌های چین در اطراف ژاپن در آستانه نشست رهبران گروه ۷ در هیروشیما