سخت‌ترین روزهای جنگ برای نیروی هوایی روسیه همزمان با سفر رئیس‌جمهوری اوکراین به سه کشور اروپایی

میزبانی اولاف شولتس از ولودیمیر زلنسکی در آلمان
میزبانی اولاف شولتس از ولودیمیر زلنسکی در آلمان Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این دومین سفر رئیس دولت اوکراین به پایتخت فرانسه از زمان آغاز تهاجم روسیه خواهد بود. امانوئل ماکرون پیش‌تر هم در هشتم فوریه در کاخ الیزه میزبان ولودیمیر زلنسکی و اولاف شولتس بوده است.

آگهی

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین پس از سفر به آلمان و دیدار با صدراعظم این کشور، قرار است روز یکشنبه وارد پاریس شود. آقای زلنسکی روز شنبه نیز به رم سفر کرده بود و در آنجا با همتای ایتالیایی خود، نخست وزیر ایتالیا و پاپ فرانسیس دیدار کرده بود.

در میدان نبرد چه خبر است؟

در همین هنگام، نیروی هوایی روسیه ممکن است یکی از بدترین روزهای خود را از زمان آغاز جنگ اوکراین تجربه کرده باشد. گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که چهار فروند از هواپیماهای روس در داخل خاک روسیه سرنگون شده‌اند که این امر می‌تواند نقطه‌ عطفی برای نیروهای اوکراین باشد.

همچنین وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای نادر از تعداد تلفات خود در میدان نبرد خبر داد و اعلام کرد که دو تن از فرماندهان نظامی این کشور در نبرد در نزدیکی خط مقدم باهموت در شرق اوکراین کشته شدند.

گزارش‌های ضد و نقیضی درباره تعداد هواپیماها و هلیکوپترهایی که ممکن است در داخل منطقه بریانسک روسیه سرنگون شده باشند وجود دارد، اما یک رسانه‌ روسی می‌گوید که حداقل دو هواپیمای جنگی سوخو و دو هلیکوپتر سقوط کرده‌اند.

اوکراین هنوز تایید نکرده است که پدافند هوایی این کشور در سقوط هواپیمای روسی دست داشته است یا نه.

این در حالی است که جنگ برای کنترل باهموت در شرق منطقه دونتسک ادامه همچنان ادامه دارد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

شامگاه گذشته نیز در حالیکه رقابت‌های آوازی «یوروویژن» در جریان بود و شرکت‌کنندگان اوکراین در حال اجرای خود بودند، همزمان موشک‌های روسیه روانه شهر ترنوپیل اوکراین، یعنی زادگاه این دو خواننده اوکراینی می‌شدند.

آسوشیتدپرس
دو خواننده که به نمایندگی از کشور اوکراین در مسابقه یوروویژن شرکت کردندآسوشیتدپرس

اوکراین سال گذشته برنده یوروویژن شده بود و روال تا کنون چنین بوده است که کشور برنده، میزبان مسابقات سال آینده خواهد بود، اما به دلیل وقوع جنگ در اوکراین، امسال این رقابت‌ها در بریتانیا برگزار شد.

واکنش زلنسکی به سخنان ترامپ

در جریان سفر زلنسکی به رم، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، روز شنبه به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده ظرف ۲۴ساعت به جنگ در اوکراین پایان خواهد داد، واکنش نشان داد و گفت: «(درست است که در زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود) جنگ تمام عیاری در کار نبود، ولی بهرحال جنگ در جریان بود. قبلا هم روسیه [به اوکراین] تجاوز کرده بود. کریمه اشغال شد، بخشی از دونباس اشغال شد. من مطمئن نیستم که در آن زمان این موضوع برای ترامپ تا چه میزان اولویت بوده یا نه. من او را به چیزی متهم نمی کنم؛ اما حقایق چیز دیگری را می‌گویند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جو بایدن سفرهای آسیایی خود را به دلیل گفتگو بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا کوتاه کرد

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد

زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند