جو بایدن سفرهای آسیایی خود را به دلیل گفتگو بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا کوتاه کرد

جو بایدن به همراه معاون اول خود کامالا هریس در جلسه با کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک‌کانل رهبر حزب اقلیت در مجلس سنا
جو بایدن به همراه معاون اول خود کامالا هریس در جلسه با کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک‌کانل رهبر حزب اقلیت در مجلس سنا Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهور آمریکا قرار بود پس از شرکت در نشست «گروه-هفت» در ژاپن، به کشورهای پاپوآ گینه‌نو و استرالیا سفر کند؛ اما نمایندگان جمهوریخواه از اینکه این سفر با وجود اختلافات حل نشده در خصوص محدودیت‌های قانون بدهی دولتی صورت می‌گرفت انتقاد کرده بودند.

آگهی

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به منظور انجام گفتگوهای اضطراری با رهبران جمهوری‌خواه کنگره، مجبور شد برنامه سفر آسیایی خود را کوتاه کند.

موضوع از این قرار است که نمایندگان جمهوری‌خواه با افزایش میزان سقف بدهی دولت از مرز ۳۱.۳ تریلیون دلار مخالفت می‌کنند و عنوان کرده‌اند که تنها در صورتی با این طرح موافقت خواهند بود که دولت بایدن و نمایندگان دموکرات کاهش هزینه‌ها در بودجه فدرال را در دستور کار خود قرار دهند.

پس از جلسه یک ساعته در دفتر کاخ سفید، کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان به خبرنگاران گفت که دو طرف هنوز هم با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا در پی تغییر برنامه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که نشست چهارجانبه گروه «کوآد» در سیدنی نیز لغو می‌شود و در عوض رهبران استرالیا، ایالات متحده، هند و ژاپن این آخر هفته در حاشیه نشست «جی-۷» در ژاپن دیدار خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنگره به داد بایدن رسید؛ رای مثبت سنای آمریکا به تعلیق سقف بدهی‌های دولت

سخت‌ترین روزهای جنگ برای نیروی هوایی روسیه همزمان با سفر رئیس‌جمهوری اوکراین به سه کشور اروپایی

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند