احتمال ۲۰ سال زندان برای یک یوتیوبر آمریکایی که سقوط هواپیمای خود را برنامه‌ریزی کرده بود

canva
canva Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات آمریکا روز پنج‌شنبه گفتند که یک یوتیوبر ۲۹ ساله به نام «تره‌ور جیکوب» که خلبان هواپیما نیز هست، به دلیل آنکه بطور داوطلبانه هواپیمای خود را به زمین کوبیده، احتمالا با مجازات ۲۰ سال زندان روبرو خواهد شد.

آگهی

در ویدئویی که از این حادثه در یوتیوب منتشر و نزدیک به ۳ میلیون بار نیز دیده شده، «تره‌ور جیکوب» دیده می‌شود که در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی در حال پرواز بر فراز کالیفرنیا است؛ سپس به نظر می‌رسد که هواپیما دچار مشکل فنی می‌شود و درنهایت او در حالی که دوربین سلفی را همچنان در دست دارد، از هواپیما به بیرون می‌پرد و با چتر نجالت در دل طبیعت فرود می‌آید.

هواپیما نیز در جریان صحنه‌ای تماشایی در جنگل ملی «لس پادرس» سقوط می‌کند. صحنه سقوط نیز از زوایای مختلف به کمک دوربین‌هایی که در داخل هواپیما نصب شده بودند، فیلمبرداری می‌شود.

چند هفته پس از انتشار این ویدئو، ماموران فدرال تحقیقاتشان را برای روشن شدن دلایل واقعی این سقوط آغاز کردند.

اگرچه به «تره‌ور جیکوب» دستور داده شده بود که لاشه هواپیما را نگه دارد اما او اعلام کرد که اصلا نمی‌داند که هواپیما کجا سقوط کرده است. با این وجود مطابق اسناد دادگاه، او و یکی از دوستانش دو هفته پس از حادثه، لاشه هواپیما را به کمک هلیکوپتر از جنگل بیرون کشیده و سپس هواپیما را به قطعات کوچک برش داده و دور انداخته بودند.

«تر‌ه‌ور جیکوب» بعدها مقابل دادگاه اعتراف کرد که قصد داشته با این کار، مانع از پیشرفت تحقیقات قضایی شود و این ویدئو را نیز برای کسب درآمد در چهارچوب یک کار مشارکتی با یک شرکت ساخته است.

او همچنین مقابل قاضی به دروغ گفتن خود درباره مشکل فنی هواپیما اعتراف کرد.

دادگاه نیز او را در موضوع تخریب و پنهان کردن شواهد برای جلوگیری از تحقیقات فدرال گناهکار شناخت؛ جرمی که حداکثر ۲۰ سال زندان خواهد داشت.

جیکوب در هفته‌های پیش‌رو بار دیگر در دادگاه حاضر خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تراژدی درجشن تعیین جنسیت؛ خلبان هواپیمایی که مسئولیت اعلام جنسیت کودک را داشت جان باخت

هواپیمای کوچک مسافربری با خلبانی خبرنگار معروف فرانسوی سقوط کرد

سقوط هواپیمای آب‌نشین در آمریکا؛ یک نفر کشته و ۹ تن مفقود شدند