قرعه کشی جام ملت‌های آسیا؛ ایران با فلسطین، امارات و هنگ‌کنگ همگروه شد

تیم ملی فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران Copyright فدراسیون فوتبال ایران
Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با انجام قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی ایران رقبای خود را در این رقابت‌ها که قرار است در زمستان امسال برگزار شود، شناخت.

آگهی

تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های امارات عربی متحده، هنگ کنگ و فلسطین هم‌گروه شد. 

مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر روز پنجشنبه در دوحه برگزار شد و ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها رقبای خود را در این مسابقات شناختند. 

بر اساس این قرعه‌کشی تیم ملی فوتبال ایران در گروهی نسبتا راحت قرار گرفت و در گروه سوم باید با تیم‌های هنگ‌کنگ، فلسطین و امارات عربی متحده برای صعود به مرحله بعدی رقابت کند. 

بر اساس این قرعه‌کشی ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۶ گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند: 

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان و لبنان 

گروه ‌B: استرالیا، ازبکستان، سوریه و هند

گروه C: ایران، امارات عربی متحده، هنگ کنگ و فلسطین

گروه D: ژاپن، اندونزی، عراق و ویتنام

گروه E: کره جنوبی، مالزی، اردن و بحرین

گروه F: عربستان سعودی، تایلند، قرقیزستان و عمان

این بازی‌ها هرچند نامش جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است اما در واقع در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و بازی افتتاحیه با مسابقه دو تیم قطر و لبنان روز جمعه ۲۲ دی ماه در ورزشگاه البیت قطر برگزار خواهد شد. 

حضور کارلوس کیروش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال قطر و همچنین برانکو ایوانکوویچ که هدایت تیم ملی عمان را برعهده دارد از جمله دیگر جذابیت‌های این مسابقات برای فوتبالدوستان ایرانی خواهد بود. کیروش و برانکو که هر دو سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران را دارند رابطه خوبی با یکدیگر ندارند. هرچند عمان و قطر در مرحله مقدماتی در یک گروه قرار نگرفتند اما احتمال اینکه این دو تیم در مراحل حذفی با یکدیگر یا حتی با ایران رو به رو شوند وجود دارد. 

شاگردان امیر قلعه‌نویی در اولین بازی دور گروهی روز ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) به مصاف فلسطین می‌روند و ۲ بازی دیگرشان نیز در روزهای ۲۰ و ۲۶ ژانویه (۳۰ دی و ۶ بهمن) مقابل هنگ کنگ و امارات خواهد بود.

به جز ایران و قطر، کره جنوبی و عربستان سعودی هم دو قدرت دیگر آسیایی هستند که نسبت به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سرمربیان خود را تغییر داده‌اند. کره‌ای ها که پس از شکست در مقابل برزیل در مرحله یک هشتم نهایی با پائولو بنتو پرتغالی خداحافظی کردند حالا یورگن کلینزمن آلمانی را به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی فوتبال خود می‌بینند. 

همچنین هروه رنار فرانسوی که تیم ملی فوتبال زنان فرانسه را به تیم ملی مردان سعودی ترجیح داد، پس از جام جهانی از ریاض رفت و حالا سبز‌پوشان بدون سرمربی هستند و مشخص نیست در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر چه کسی روی نیمکت سعودی‌ها می‌نشیند. 

علاوه بر قطر مدافع عنوان قهرمانی که میزبان این دوره هم هست، قدرت‌های همیشگی فوتبال آسیا یعنی کره جنوبی، ژاپن، عربستان و استرالیا به همراه ایران از دیگر مدعیان کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌روند. 

ژاپنی‌ها با کسب چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها هستند و پس از آن ایران و عربستان هر دو با ۳ قهرمانی در این مسابقات در رده بعدی قرار دارند. همچنین کره جنوبی هم با ۲ قهرمانی در رده چهارم پرافتخارترین تیم‌های تاریخ این تورنمنت است. کشورهای قطر، عراق و استرالیا هم هر کدام یک بار موفق شده‌اند جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام ملت‌های آسیا؛ خط و نشان کره برای مدعیان، پیروزی‌های قاطع اردن و عراق

لیگ قهرمانان اروپا: اینترمیلان مسافر استانبول شد؛ برنده رئال مادرید و منچسترسیتی فینالیست دوم امسال

تیم ملی با سرمربی ایرانی؛ وعده‌های قلعه‌نویی برای ارائه فوتبال هجومی در جام ملت‌های آسیا