عملیات ویژه بی‌سابقه در فرانسه؛ بیمار ۳۹۱ کیلوگرمی با تخریب آپارتمانش به بیمارستان منتقل شد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای آتش‌نشانی و ژاندارمی شهر استونه (Stenay) واقع در شمال شرقی فرانسه طی عملیاتی که یک ساعت به طول کشید، موفق شدند یک بیمار ۳۹۱ کیلوگرمی را از آپارتمان خود به بیمارستان منتقل کنند.

آگهی

در این عملیات ۴۰ نیروی آتش‌نشانی، ۱۰ مامور ژاندارمری، گروهی از پرستاران و پزشکان و یک تیم ویژه نجات افراد از اماکن خطرناک (GRIMP) مشارکت داشتند. یک دستگاه آمبولانس مخصوص انتقال افراد بسیار چاق نیز از بلژیک وارد شده بود. 

برنارد بورکل، بخشدار موز (Meuse) به شبکه سوم تلویزیون فرانسه گفت که چنین عملیات پیچیده‌ای تا کنون در کشور انجام نشده و بی‌سابقه بود. 

در جریان این عملیات که از چند ماه پیش با هماهنگی ژاندارمری، نیروهای امدادی و پزشکان و پرستاران برنامه‌ریزی شده بود، تعدادی از دیوارهای کاذب و غیرحمال (غیرباربر) آپارتمان محل سکونت زن بیمار تخریب شد و سپس او از طریق حفره بزرگی که در کف واحدش ایجاد شده بود، به واحد طبقه همکف منتقل شد و سپس با بزرگ‌تر کردن چارچوب پنجره این واحد، به بیرون از ساختمان حمل شد. 

این عملیات از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه انجام شد. در نهایت او سوار بر آمبولانس ویژه‌ افراد چاق و درشت هیکل که از بلژیک وارد شده بود، به اورژانس شهر نیس اعزام و عصر همان روز در بیمارستان این شهر بستری شد. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

عملیات مشابهی پیشتر و در دسامبر ۲۰۲۰ در فرانسه انجام شده بود که طی آن این مرد ۵۰ ساله‌ای نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم وزن داشت به کمک جرثقیل از محل اقامتش به بیمارستان منتقل شد و مراحل درمانی‌اش را به موفقیت سپری کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرد ۲۶ ساله به اتهام تجاوز جنسی به بیمار ۸۰ ساله در بیمارستان تحت تعقیب قرار گرفت

جنجال در کشورهای عربی بر سر انتشار مقاله‌ای با موضوع «چاقی» زنان

آتش‌سوزی در کلبه تفریحی معلولان در فرانسه ۱۱ کشته به جا گذاشت؛ جستجو برای یافتن مفقودان ادامه دارد