اکران فیلم جنجالی «داستان کرالا» بدنبال نگرانی از تهدیدهای امنیتی در یک ایالت هند متوقف شد

پوستری از فیلم «داستان کرالا»
پوستری از فیلم «داستان کرالا» Copyright شبکه‌های اجتماعی در هند
Copyright شبکه‌های اجتماعی در هند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس انجمن پردیس‌های سینمایی ایالت تامیل نادو هند می‌گوید فیلم «داستان کرالا» دیگر در سینماهای این ایالت اکران نخواهد شد.

آگهی

این فیلم سینمایی که به ماجرای پیوستن دختران هندو و مسیحی به داعش پرداخته پیش از این هم در هند بسیار چالش‌برانگیز شده و خشم و اعتراض مسلمانان این کشور را برانگیخته بود. 

تامیل نادو که یکی از ۲۹ ایالت هند به شمار می‌رود که بیش از ۷۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر مردم این منطقه «تامیل» هستند. این فیلم که حتی پیش از اکران هم جنجال‌های زیادی به همراه داشت حالا در هیچ یک از سالن‌های سینمای ایالت تامیل نادو پخش نمی‌شود. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد اعتراضاتی علیه نمایش‌دهندگان این فیلم به راه افتاده بود. 

ام سوبرامانیام، رئیس انجمن صاحبان سالن‌های تئاتر و پردیس‌های سینمایی در تامیل نادو با تایید این خبر اعلام کرد که چند پردیس سینمایی در این ایالت فیلم «داستان کرالا» را پخش کرده بودند اما در ادامه تصمیم گرفتند به اکران این فیلم پایان دهند.

 او در ادامه افزود: «فیلم «داستان کرالا» تنها در چند پردیس سینمایی متعلق به گروه‌های پان هند نمایش داده شد اما آنها هم تصمیم گرفتند به این اکران پایان دهند. دیگر پردیس‌های سینمایی از پیش اعلام کرده بودند که چون هیچ ستاره محبوبی در این فیلم بازی نمی‌کند، آن‌را اکران نخواهند کرد.» 

در فیلم داستان کرالا ادعا می‌شود که ۳۴ هزار دختر در این ایالت که عمدتا مسیحی و هندو بوده‌اند ابتدا به اسلام گرویده و در ادامه به داعش می‌پیوسته اند. گروه‌های مسلمان در هند ضمن اعتراض به این فیلم‌، آن‌را تحریف واقعیت دانسته و گروه‌های ملی‌گرای افراطی هندو را به آزار و اذیت سازمان یافته مسلمانان متهم کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امانیام در ادامه با اشاره به اکران ناموفق این فیلم می‌گوید: «به عنوان مثال در شهر کویمباتور این ایالت تاکنون فیلم «داستان کرالا» دو اکران داشته که یکی روز جمعه و دیگری شنبه اما هیچ کدام آنها موفق نبوده و فروش چندانی نداشته است. در نتیجه صاحبان پردیس‌های سینمایی به این نتیجه رسیدند ادامه نمایش این فیلم ارزش خطر کردن و هزینه دادن برای اعتراضات و مخالفت‌ها را ندارد و به اکران آن پایان دادند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جهاد عاشقانه دختران هندو برای داعش در «داستان کرالا»؛ فیلمی که خشم مسلمانان هند را برانگیخته است

هند؛ تلفات جانی ناشی از سیل قرن در کرالا به ۴۱۰ نفر رسید

هند؛ آثار متفاوت در دوسالانه هنر معاصر کرالا