هند؛ تلفات جانی ناشی از سیل قرن در کرالا به ۴۱۰ نفر رسید

هند؛ تلفات ناشی از سیل در ایالت کرالا به ۴۱۰ نفر رسید
هند؛ تلفات ناشی از سیل در ایالت کرالا به ۴۱۰ نفر رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شدت و وسعت سیلات ناشی از باران ها فصلی در کرالا در یک قرن اخیر بی سابقه بوده است.

آگهی

بیش از یک میلیون تن از ساکنان ایالت سیل زده کرالا در اردوگاه های موقت آوارگان واقع در جنوب هند اسکان داده شدند.

مقامات ایالت کرالا که سیلاب ناشی از باران های شدید موسمی در آن جان دست کم ۴۱۰ نفر را گرفته است با تایید اسکان بیش از یک میلیون نفر از آوارگان در اردوگاه های موقت، تصریح کردند که این افراد در بیش از سه هزار مرکز درنظر گرفته شده برای پذیرایی و اسکان آوارگان مستقر شده اند.

کاهش نسبی شدت باران و پایین تر آمدن تدریجی ارتفاع سیلاب سبب شده تا میزان خرابی های ناشی از این سیل کم سابقه در منطقه ای که توریست های زیادی را در فصل کم بارش به سوی خود جلب می کند، بیش از پیش نمایان و آشکار شود.

نیروهای امداد که همچنان برای کمک رسانی در محل حضور دارند روز دوشنبه جسد شش قربانی دیگر این سیلاب را پیدا کردند.

بدین ترتیب شمار افرادی که از ماه ژوئن، زمان شروع باران های شدید موسمی و آغاز سیلاب ها تاکنون جان خود را از دست داده اند اینک به ۴۱۰ نفر رسیده است. شدت و وسعت سیلات ناشی از باران ها فصلی در کرالا در یک قرن اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگارانی که در محل حضور دارند شدت باران نسبت به هفته های گذشته اندکی کاهش پیدا کرده است. خبرگزاری فرانسه در آخرین گزارش خود از این محل به نقل از یک خبرنگار اعزامی تصریح کرده است که در چینگانور، شهری که بیشتر از دیگر مناطق تحت تاثیر این بلای طبیعی قرار دارد ارتفاع شصت سانتی متری سیلاب همچنان مانع باز شدن بسیاری از راه های ارتباطی است.

به گفته مقامات ارتش هند که همراه با نیروهای امدادی حضور پر رنگی در منطقه دارند هزاران نفر همچنان در منازل تحت محاصره و تخریب شده بر اثر سیل روزگار می گذرانند.

ساشی تارور، نماینده ایالت کرالا در پارلمان هند و مسئول سابق سازمان ملل متحد در توصیف خسارات ناشی از این سیلاب تاکید کرده است که دست کم ۵۰ هزار خانه تاکنون تخریب و غیر مسکونی شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اکران فیلم جنجالی «داستان کرالا» بدنبال نگرانی از تهدیدهای امنیتی در یک ایالت هند متوقف شد

گردباد و سیل در موزامبیک؛ مرگ ۴۱۷ نفر و شیوع وبا

طوفان و رانش زمین در زیمباوه و موزامبیک دست‌کم ۱۵۷ قربانی گرفت