یک گروه هکری با هک سایت وزارت خارجه ایران برخی از اسناد را منتشر کرد؛ تهران: تکذیب می‌کنیم

هک سایت وزارت خارجه ایران
هک سایت وزارت خارجه ایران Copyright شبکه های اجتماعی
Copyright شبکه های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک گروه هکری با هک کردن سایت وزارت خارجه ایران، اسناد و مدارکی را منتشر کرد.

آگهی

این گروه هکری با نام «قیام تا سرنگونی» که وابسته به سازمان مجاهدین خلق است مدعی است که پس از هک کردن سایت این وزارت‌خانه عکس‌های مریم و مسعود رجوی را روی سایت منتشر کرده است. با این حال در حال حاضر سایت وزارت خارجه ایران از دسترس خارج است و پیام «به‌روزرسانی سامانه» روی آن مشاهده می‌شود.

بیشتر اسناد منتشر شده از سوی این گروه هکری مربوط به اطلاعات شخصی مدیران ارشد و کارکنان این نهاد است.

این گروه هکری در کانال تلگرامی خود مدعی شد که ۲۱۰ سایت و سامانه وزارت خارجه جمهوری اسلامی را از دسترس خارج کرده است.

«چارت سازمانی و کدهای مکاتبات»، «لیست مدیران کل»، «فهرست پرسنل نمایندگی‌ها در تمام کشورها در ۱۵۸ صفحه»، «لیست اعضای شورای مرکزی و مشاورین و فرماندهان پایگاههای مرکز مقاومت بسیج وزارت امور خارجه با شماره تلفن و فکس و سمت نفرات»، «لیست سازمان بسیج کربلا در وزارت خارجه»، «لیست پلاکهای محرمانه خودروها»، «لیست ۱۰ هزار ۸۷۸ نفر از پرسنل وزارت خارجه با تمام مشخصات»، «لیست ۶ هزار ۴۳۲ نفر با کدهای ویژه پرسنلی»، «لیست خودروهای در اختیار مدیران کل، سایر نهادها و نمایندگی‌ها»، «آخرین وضعیت پست های سازمانی کارکنان رسمی نمایندگی ها خارج از کشور» و «لیست تلفن معاونین و مدیران کل» از جمله مدارکی است که تاکنون این گروه هکری منتشر کرده است.

شبکه های اجتماعی
پاسپورت علی شمخانیشبکه های اجتماعی

این گروه هکری همچنین عکس کارت بسیج حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و عکس پاسپورت علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران را نیز منتشر کرده است. 

پیش از این گروه هکری «قیام تا سرنگونی» سایت‌ها و سرورهای شهرداری تهران  را در خرداد ۱۴۰۱هک کرده بود.

وزارت خارجه ایران دستیابی هکرها به اسناد این وزارتخانه را تکذیب کرد

وزارت خارجه ایران در پی ادعای گروه هکری «قیام تا سرنگونی» مبنی بر دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و هک سرورها و سامانه‌های این وزارتخانه، چنین موضوعی را تکذیب کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «اطلاعات منتشر شده به نام وزارت امور خارجه در فضای مجازی جعلی و غیر قابل استناد بوده و ارتباطی با اتفاق امروز نداشته و صرفا بزرگ‌نمایی رسانه‌ای است.»

او در ادامه گفت: «تنها سایت اطلاع رسانی وزارت امور خارجه مورد حمله هکری قرار گرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شده و هم اکنون در دسترس عموم است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درز اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش؛ اسنپ فود: مذاکره می‌کنیم؛ هکرها: تجربه تلخی داریم

حمله سایبری چیست؟

دونالد ترامپ: ایمیل های هیلاری کلینتون توسط چین هک شده بودند