اتحادیه اروپا شرکت «آرین‌تل» و هشت مقام ایرانی را تحریم کرد

پرچم‌های ایران و اتحادیه اروپا
پرچم‌های ایران و اتحادیه اروپا Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تدابیر محدودکننده‌ای را علیه هشت فرد و یک نهاد مسئول نقض حقوق بشر در ایران اعمال می‌کند.

آگهی

شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تدابیر محدودکننده‌ای را علیه هشت فرد و یک نهاد مسئول نقض حقوق بشر در ایران اعمال می‌کند.

این شورا شرکت آرین‌تل، ارائه کننده خدمات تلفن همراه در ایران را تحریم کرد. این نهاد می‌گوید که این شرکت به ساختار نظارتی مخابراتی که از سوی دولت ایران برای سرکوب مخالفان و صداهای انتقادی در ایران ترسیم شده، کمک کرده است.

همچنین طبق گزارش وبسایت شورای اتحادیه اروپا فهرست افراد جدید تحریم‌ شده شامل نمایندگان مجلس ایران، اعضای سپاه پاسداران و اعضای بنیاد تعاون سپاه است.

طبق گزارش شورای اتحادیه اروپا، تحریم‌ها علیه ایران تاکنون شامل ۲۱۱ فرد و ۳۵ نهاد شده است. این محدودیت‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا است.

از سوی دیگر شورای اتحادیه اروپا گفت که ممنوعیت صادرات تجهیزات به ایران که ممکن است برای سرکوب داخلی مورد استفاده قرار گیرد و یا برای نظارت بر مخابرات استفاده شود وجود دارد. 

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو از مقامات ایران خواسته‌اند تا از سرکوب خشونت آمیز اعتراض‌های مسالمت آمیز دست بکشند و از توسل به بازداشت‌های خودسرانه به‌عنوان ابزاری برای خاموش کردن صدای منتقدان خودداری کنند. این نهاد همچنین از مقامات ایران خواسته است تا کسانی را که به ناحق بازداشت شده‌اند آزاد کنند.

این ششمین بسته تحریمی پی در پی اتحادیه اروپا علیه ایران است. از زمان دوره جدید اعتراضات در ایران که از اواخر شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد، علاوه بر اتحادیه اروپا، بریتانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا؛ تحریم‌های حقوق بشری بیشتری علیه ایران وضع شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد