روسیه «بیش از ۲۰ دیپلمات آلمانی» را اخراج کرد

ساختمان وزارت خارجه روسیه در مسکو
ساختمان وزارت خارجه روسیه در مسکو Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که «بیش از ۲۰ دیپلمات آلمانی» را برای مقابله به مثل در برابر اقدامی مشابه از سوی برلین اخراج می‌کند.

آگهی

وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که «بیش از ۲۰ دیپلمات آلمانی» را برای مقابله به مثل در برابر اقدامی مشابه از سوی برلین اخراج می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت آلمان اخراج دیپلمات‌های روس را تائید نکرده اما از انجام پروازی از مبداء برلین خبر داده است که سرنشینان آن اعضای سفارت روسیه بودند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جریان مصاحبه‌ای تلویزیونی از اخراج «بیش از ۲۰ دیپلمات آلمانی» سخن گفت. 

وزارت خارجه روسیه ساعاتی قبل از پخش این مصاحبه تلویزیونی در بیانیه‌ای بر مقابله به مثل در برابر «اخراج جدید و گسترده» دیپلمات‌های خود در آلمان تاکید کرده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت خارجه آلمان نه تنها هنوز اخراج دیپلمات‌های روس را تائید نکرده بلکه در واکنش به انتشار خبر دیپلمات‌های خود در روسیه نیز واکنشی محتاطانه نشان داده است. این وزارتخانه به اعلام اینکه از سخنان ماریا زاخارووا «مطلع» شده و دو طرف طی هفته‌های گذشته درباره حضور کارکنان دیپلماتیک با یکدیگر در تماس بوده‌اند بسنده کرده است. 

آلمان تا پیش از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین یکی از شرکای اقتصادی نزدیک مسکو بود. روابط دو کشور پس از آن در پی وضع تحریم‌های اقتصادی کشورهای غربی علیه روسیه و حمایت نظامی و مالی برلین از اوکراین تیره شد. 

آلمان سه ماه پیش اعلام کرده بود که تانک‌های لئوپارد به اوکراین تحویل می‌دهد. برلین در بهار سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت حدود ۴۰ نفر از دیپلمات‌های روسیه را اخراج کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تحت تعقیب‌ترین» روس‌ها در فهرست اف‌بی‌ای چه کسانی هستند و چرا؟

تهدید‌های مسکو علیه اروپای شمالی؛ روسیه مظنون به تدارک اقدامات خرابکارانه شد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند