حامد اسماعیلیون از گروه «منشور مهسا» کناره‌گیری کرد

حامد اسماعیلیون
حامد اسماعیلیون Copyright AFP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حامد اسماعیلیون در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از آنچه او تلاش برای تحمیل نظر به شیوه غیردموکراتیک خوانده، تاکید کرده که از ائتلاف منشور مهسا کناره‌گیری می‌کند.

آگهی

حامد اسماعیلیون، از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی در یادداشتی اعلام کرد گه از ائتلاف «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» کناره‌گیری کرده است. 

آقای اسماعیلیون در این یادداشت ضمن انتقاد از آنچه «تحمیل نظر و فشار از بیرون برخی برای پیشبرد خواسته‌های خود» در این مجموعه خوانده تاکید کرده که همه اعضای این گروه باید «اهمیت موضوع مترقی همبستگی را درک کنند در غیر این صورت کاری از پیش نخواهد رفت.»

در این ائتلاف که چند ماه قبل و پس از فروکش کردن اعتراضات خیابانی در ایران شکل گرفت افرادی چون مسیح علینژاد، رضا پهلوی، نازنین بنیادی و همچنین عبدالله مهتدی حضور داشتند. 

پیش از این رضا پهلوی هم از نبود اجماع میان دیگر امضا کنندگان این منشور بر سر پیوستن افراد دیگر به این مجموعه خبر داده بود. این در حالیست که پیش‌تر مسیح علینژاد بارها تکرار کرده بود که اختلاف نظری میان اعضای این مجموعه وجود ندارد و این خواسته جمهوری اسلامی است که بین گروه‌های مخالف اختلاف افکنی کند. 

آقای اسماعیلیون که دختر و همسر خود را در حادثه شلیک به هواپیمای اوکراینی از دست داده در بخش دیگری از بیانیه خود گفته که تلاش‌های او برای حفظ همبستگی در منشور مهسا «بی‌نتیجه و بی‌فایده» بوده است. 

او البته ابراز امیدواری کرده که در نهایت «انقلاب زن، زندگی، آزادی» به پیروزی برسد و همه در ایران «در سایه عدالت، دموکراسی و آزادی در کنار یکدیگر زندگی کنند.» با این حال آقای اسماعیلیون ضمن اعلام کناره‌گیری از اعضای منشور مهسا اضافه کرده که قصد دارد ماجرای شلیک به هواپیمای اوکراینی را دنبال کند و «در فاصله دو ماه مانده تا ارجاع این پرونده به دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه» تلاش خود را برای آنچه او دادخواهی نامیده ادامه دهد. 

آقای اسماعیلیون همچنین با تاکید بر اینکه همچنان امیدوار است «انقلاب ایران» پیروز شود، اضافه کرده که باور دارد این فرآیند باید همچنان در ایران پیگیری شود و «افراد خارج از کشور نهایتا می‌توانند در حمایت از مردم داخل ایران به آنها خدمت کنند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هفته گذشته رضا پهلوی در سفری به اسرائيل با مقام‌های ارشد دولت این کشور دیدار کرد و برخی از ناظران سیاسی این سفر را نشانه‌ای از بروز گسست در میان اعضای گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی نامیدند. به ویژه که دیگر اعضای منشور مهسا هیچ واکنش یا اظهار نظری در تایید یا رد این سفر انجام ندادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حامد اسماعیلیون در تظاهرات رم: با کمک یا بدون کمک کشورهای دموکراتیک دیکتاتور را ساقط خواهیم کرد

«وکالت می‌دهم»؛ موافقان و مخالفان طرحی که خواستار اعطای اختیار به رضا پهلوی است چه می‌گویند؟

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران