مظنونِ حمله به نخست‌وزیر ژاپن از قوانین انتخاباتی خشمگین بود

ریوجی کیمورا، فرد مظنون به پرتاب بمب دودزا به سوی نخست وزیر ژاپن
ریوجی کیمورا، فرد مظنون به پرتاب بمب دودزا به سوی نخست وزیر ژاپن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ریوجی کیمورا که بسیار مشتاق است به جمع سیاستمداران بپیوندد؛ پیش‌تر قصد نامزدی در انتخابات پارلمانی ژاپن را داشته اما به دلیل شرایط سنی تعیین شده در قانون انتخابات، از این فرصت محروم شده است.

آگهی

مرد ۲۴ ساله‌ای که مظنون به پرتاب بمب دودزا به سمت فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن است، دوست داشته سیاستمدار شود.

به گزارش رسانه‌های ژاپنی و بر اساس مطالب منتسب به این فرد در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد دلیل اقدام او، نارضایتی‌اش از قوانین انتخاباتی در کشورش بوده است.

فرد مظنون، ریوجی کیمورا نام دارد و بسیار مشتاق است که به جرگه سیاستمداران بپیوندد؛ وی از همین رو قصد داشته که برای انتخابات پارلمانی خود را نامزد کند اما به دلیل شرایط سنی تعیین شده در قانون انتخابات، از این فرصت محروم شده است.

این فرد شنبه گذشته بلافاصله پس از پرتاب یک بمب دودزا به سمت نخست‌وزیر ژاپن که برای یک کارزار انتخاباتی به بندر سایکازاکی در غرب این کشور سفر کرده بود، توسط ماموران امنیتی کنترل و دستگیر شد.

به گزارش‌ رسانه‌های محلی، این حادثه بدون آسیب رسیدن به نخست‌وزیر و دیگر همراهان وی، درنهایت با بازداشت ریوجی کیمورا به پایان رسید.

کیمورا از صحبت با پلیس امتناع کرده است اما به گزارش رسانه‌های محلی، او از سیستم انتخاباتی ژاپن ناراضی است و همین مسئله می‌تواند انگیزه‌های او را برای این اقدام روشن‌تر کند.

به گزارش رسانه‌های ژاپنی از جمله شبکه تلویزیونی NHK و کیودو نیوز، ریوجی کیمورا که به گفته پلیس دوران بیکاری را می‌گذراند ژوئن سال گذشته شکایتی را به دادگاه منطقه کوبه ارائه کرد و بر اساس آن مدعی شد که باید به او اجازه ثبت نام برای شرکت در انتخابات ماه ژوئیه مجلس اعلا داده می‌شد.

بنا به قوانین ژاپن، یک نامزد برای شرکت در انتخابات مجلس اعلا که یکی از دو مجلس پارلمان این کشور محسوب می‌شود، باید دست کم ۳۰ سال یا بیشتر داشته باشد و ۳ میلیون ین (۲۲۲۶۰ دلار) نیز سپرده ارائه دهد.

این در حالیست که ریوجی کیمورا، فرد مظنون به حمله با بمب دست‌ساز دودزا به نخست‌وزیر ژاپن، در زمان برپایی انتخابات یاد شده ۲۳ ساله بود و از نظر قانونی امکان نامزد شدن در انتخابات را نداشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، وی به دلیل تحمل رنج و آزار روحی و روانی ناشی از این ماجرا، درخواست ۱۰۰ هزار ین (۷۴۰ دلار) غرامت از دولت کرده بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

در این گزارش آمده است که کیمورا با ارائه سندی به دادگاه استدلال کرده بود که سیستم انتخاباتی بر خلاف قانون اساسی، سد راه نامزدی وی شده است.

بنا به استدلال مطرح شده از سوی وی، قانون انتخابات تضمین‌های قانون اساسی در خصوص برابری و سایر حقوق را نقض می‌کند.

آسوشیتدپرس به نقل از رسانه‌های ژاپنی آورده است که دادگاه نوامبر سال گذشته میلادی با صدور حکمی شکایت و ادعای این فرد را رد کرد.

بر پایه این گزارش، ریوجی کیمورا نسبت به رای دادگاه عالی اوزاکا اعتراض کرده و خواهان تجدیدنظر شده است؛ انتظار می‌رود که رای نهایی در خصوص این پرونده ماه مه اعلام شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«زنان را سرزنش نکنید»؛ کاهش زاد و ولد موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی در ژاپن

یوتیوبر افشاگرِ مقیم امارات که نماینده سنای ژاپن شده بود از مجلس اخراج شد

نخست وزیر ژاپن: در خانه «تسخیر‌شده» راحت می‌خوابم و هیچ ‌یک از ارواح را ندیدم!