نخست وزیر بریتانیا خواستار ترویج بیشتر آموزش درس ریاضی در مدارس شد

نخست وزیر بریتانیا خواستار ترویج آموزشی ریاضی در کشور شد
نخست وزیر بریتانیا خواستار ترویج آموزشی ریاضی در کشور شد Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ما در جامعه در خصوص اینکه ریاضی‌مان خوب نیست شوخی می‌کنیم و می‌گوییم، «اوه، ریاضی نه، من نمی‌توانم» یا «ریاضی مال من نیست» و بقیه هم به این می‌خندند اما ما باید این طرز تفکر ضدریاضی را در کشور تغییر دهیم.»

آگهی

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا می‌گوید باید ذهنیت «ضد ریاضیات» در این کشور تغییر کند.

آقای سوناک با اشاره به شوخی‌های رایجی که در خصوص ریاضیات وجود دارد، تاکید کرد که جامعه نباید شوخی در مورد ریاضی را بپذیرد.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود ریاضی و حسابداری ضعیف در جامعه را از نظر فرهنگی غیر قابل قبول دانست.

نخست وزیر بریتانیا با اشاره به اینکه افرادی در جامعه به اندازه کافی ریاضی را یاد نمی‌گیرند تاکید کرد که یک مشکل نگرش و تفکر در این رابطه وجود دارد.

او با ذکر مثالی از خانواده خود گفت که قصد داشته یک مسئله ریاضی را با دخترانش مطرح کند اما آنها نسبت به آن مشتاق نبوده‌اند.

آقای سوناک در ادامه گفت: «ما در جامعه در خصوص اینکه ریاضی‌مان خوب نیست شوخی می‌کنیم و می‌گوییم، «اوه، ریاضی نه، من نمی‌توانم» یا «ریاضی مال من نیست» و بقیه هم به این می‌خندند اما ما باید این طرز تفکر ضدریاضی را در کشور تغییر دهیم.»

نخست وزیر بریتانیا در بخش دیگری از این سخنرانی تبلیغاتی خود برای درس ریاضی تاکید کرد که یک کمیته مشورتی در دولت طراحی خواهد شد که به دانش‌آموزان پیشنهاد دهند چگونه ریاضیات بیشتری بیاموزند.

او در این خصوص گفت: «یک گروه مشاوره جدید متشکل از ریاضیدانان، رهبران آموزشی و نمایندگان کسب و کار، ایجاد خواهد شد تا به دولت در مورد محتوای اصلی ریاضی که دانش آموزان برای موفقیت در آینده نیاز دارند، مشاوره دهد.»

رهبر‌ حزب‌محفاظه‌کار بریتانیا همچنین اضافه کرد که این کمیته با استفاده از تجربیات کشورهایی که در آنها نرخ آموزش و بهره‌وری ریاضی بالا بوده، بررسی خواهد کرد که آیا داشتن مدرک ریاضی برای افراد ۱۶ تا ۱۸ ساله لازم خواهد بود یا خیر.

او همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از معلمان در مدارس گفت: «ما می‌خواهیم به معلمان اعتماد به نفس بدهیم تا ریاضی را در مدارس ابتدایی با کیفیت بالا تدریس کنند. اگر ما این کار را درست انجام دهیم، کار واقعا ویژه ای برای جوانان خود انجام خواهیم داد. این کار آنها را برای موفقیت آماده می‌کند.»

ریشی سوناک همچنین تاکید کرد که بریتانیا به معلمان ریاضی بیشتری برای ارائه برنامه خود نیاز دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۹ ایالت آمریکا می‌گویند سیاست اعطای غذای رایگان به دانش‌آموزان را همچنان ادامه خواهند داد

فرد بازنشسته علاقه‌مند به اشکال هندسی با حل معمای ۶۰ ساله ریاضیدانان را شگفت‌زده کرد

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش