دالایی لاما از پسر کوچکی که خواسته بود «زبانش را بمکد» عذرخواهی کرد

دالایی لاما
دالایی لاما Copyright © THE OFFICE OF THE DALAI LAMA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ویدوئوی این اتفاق که در فضای مجازی منتشر شده، دالایی‌لامای ۸۷ ساله زبانش را برای کودکی که آشکارا غافلگیر شده بیرون می‌آورد و به او می‌گوید:«آیا می‌توانی زبانم را بمکی؟» یکبار دیگر در سال ۲۰۱۹، او به خاطر گفتن این جمله اگر قرار است زنی جانشینش شود باید «جذاب» باشد، عذرخواهی کرده بود.

آگهی

دالایی لاما، رهبر معنوی تبت، از پسر کوچکی که خواسته بود «زبانش را بمکد» عذرخواهی کرد. ویدئوی این اتفاق چند هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. 

در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی او در توییتر منتشر شده، آمده است: «عالیجناب از این پسر و خانواده‌اش و همچنین دوستان بسیارش در سرتاسر جهان به خاطر هر دردی که ممکن است سخنان او ایجاد کرده باشد، عذرخواهی کرد.»

این بیانیه ادامه داد: «علیحضرت غالبا با افرادی که ملاقات می‌کند به شیوه‌ای معصومانه و بازیگوشانه شوخی می‌کند، حتی در ملاعام و جلوی دوربین. او از این حادثه پشیمان است.»

در ویدوئوی این اتفاق که در فضای مجازی منتشر شده، دالایی‌لامای ۸۷ ساله زبانش را برای کودکی که آشکارا غافلگیر شده بیرون می‌آورد و به او می‌گوید: «آیا می‌توانی زبانم را بمکی؟» بعد هم باعث خنده افراد در مجلس می‌شود. 

این ویدئو ۲۸ فوریه، در میان جمعیتی که برای دیدن دالایی لاما در «مک‌لئود گنج» در شمال هند آمده بودند، فیلمبرداری شده است. جایی که او از زمان قیام نافرجام تبت در سال ۱۹۵۱، در آنجا در تبعید زندگی می‌کند.

کاربران اینترنت رفتار او را «زننده» و «کاملا ناسالم» عنوان کرده‌اند. «راخی تریپاتی»، یکی از کاربران توییت نوشت: «چی دیدم؟ این کودک چه احساسی باید داشته باشد؟ این نفر‌ت‌انگیز است.»

سانگیتا، یکی از دنبال کنندگان توییتر نوشت: «من کاملا از دیدن دالایی لاما که به این شکل نمایش داده شد شوکه شدم. در گذشته هم او مجبور بود به دلیل اظهارات جنسی‌اش عذرخواهی کند. اما گفتن زبانم را بمک به یک پسربچه منزجر کننده است.»

در سال ۲۰۱۹، دالایی لاما به خاطر گفتن این جمله اگر قرار است زنی جانشینش شود باید «جذاب» باشد، عذرخواهی کرد. این اظهارات که در مصاحبه با بی‌بی‌سی مطرح شده بود، جنجال به پا کرد. 

دالایی لاما به طور جهانی تجسم جنبش خودمختار تبت است اما چهره جهانی او دیگر رو به افول است و سیل دعوت‌های رهبران، شخصیت‌ها و ستارگان سرتاسر زمین از او، بسیار کاهش یافته است. این کاهش علاقه را تا حدی به سن و سال او ربط داده‌اند اما برخی معقتدند نفوذ اقتصادی و سیاسی رو به رشد چین باعث این کاهش دعوت‌ها شده است. 

**به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

پکن او را متهم می‌کند که می‌خواهد چین را تجزیه کند و مرتبا از او با عنوان «گرگی در لباس راهب» یاد می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دالایی لاما اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرد

دالایی لاما: اروپا به اروپایی‌ها تعلق دارد؛ پناهجویان به کشورهایشان بازگردند

دالایی لاما از آنگ سان سوچی خواست برای بحران روهینگیا راه‌حلی صلح‌آمیز پیدا کند