دالایی لاما: اروپا به اروپایی‌ها تعلق دارد؛ پناهجویان به کشورهایشان بازگردند

دالایی لاما: اروپا به اروپایی‌ها تعلق دارد؛ پناهجویان به کشورهایشان بازگردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر ۸۳ ساله بوداییان که خود به هند پناهنده شده است خطاب به اروپاییان گفت: «پناهجویان را بپذیرید، کمک‌شان کنید، آموزششان دهید اما در نهایت آنها باید کشور خودشان را بسازند.»

آگهی

دالایی لاما، رهبر بوداییان تبت می گوید اروپا به اروپاییان تعلق دارد و پناهجویان باید به کشورهایشان بازگردند و کشورشان را بازسازی کنند.

دالایی لاما که روز چهارشنبه در کنفرانس «هنر شادی و صلح» در شهر مالمائو سوئد سخن می گفت همچنین افزود که اروپا اخلاقا برای کمک به پناهجویانی که واقعا زندگی‌شان در خطر است مسئولیت دارد.

رهبر ۸۳ ساله بوداییان که خود از پایتخت تبت به هند پناهنده شده است خطاب به اروپاییان گفت: «پناهجویان را بپذیرید، کمک‌شان کنید، آموزششان دهید اما در نهایت آنها باید کشور خودشان را بسازند.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان دالایی لاما، این موضع گیری وی را محکوم و برخی نیز وی را به ریاکاری متهم کردند. برخی کاربران نوشته اند که آیا او نباید با بازگشت به تبت یک الگوی نمونه ارائه کند؟

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

دالایی لاما این سخنان را چند روز بعد از انتخابات پارلمانی سوئد ابراز می کند که آرای حزب مهاجرستیز دموکرات سوئد در این انتخابات رشد چشمگیری داشت.

رهبر بوداییان تبت، میلیون‌ها پیرو در سراسر جهان دارد. وی برنده جایزه صلح نوبل است با این حال اظهارنظرهای عجیبی در سالهای گذشته در ارتباط با پناهجویان ابراز کرده است.

دالایی لاما در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفته بود: «اروپا بطور کلی یا برای مثال آلمان نمی تواند تبدیل به یک کشور عرب شود.» وی همچنین گفته بود که تعداد پناهجویان در اروپا خیلی زیاد است.

دالایی لاما خود یک پناهنده است که در سال ۱۹۵۹ و بعد از آنکه مقامات چین، خودمختاری تبت را محدود کردند، به همراه هزاران نفر از پیروانش به هند پناهنده شدند. وی اکنون در شمال هند زندگی و برای کنفرانس های متعدد و دیدار با مقامات سیاسی به سراسر جهان سفر می کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دالایی لاما از پسر کوچکی که خواسته بود «زبانش را بمکد» عذرخواهی کرد

درخواست دالایی لاما از اتحادیه اروپا برای انتقاد از چین

انتشار اسناد مشارکت ۱۲ کارمند سازمان ملل در حمله حماس به اسرائیل؛ عربستان: از «اونروا» حمایت می‌کنیم