میزان محرومیت اقتصادی و اجتماعی جوانان در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا بر اساس آمار یورواستات

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش یورواستات که داده‌های ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا را در برمی‌گیرد، بیشترین شکاف میان نرخ جمعیت جوانان و کل ساکنان کشور که با فقر رو‌به‌رو بودند در دانمارک و سوئد ثبت شده است.

آگهی

اداره آمار کمیسیون اتحادیه اروپا، «یورواستات» در گزارشی اعلام کرد که حدود ۶.۱ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ با محرومیت شدید اقتصادی و اجتماعی مواجه بوده‌اند.

بر پایه این گزارش، ۶.۳ درصد ساکنان اتحادیه اروپا در همین بازه زمانی با محرومیت شدید اقتصادی و اجتماعی رو‌به‌رو بوده‌اند.

البته میزان محرومیت اقتصادی و اجتماعی جوانان در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا متفاوت است. بیشترین شمار جوانانی که در سال ۲۰۲۱ با محرومیت شدید اقتصادی و اجتماعی مواجه بودند در رومانی با نرخی برابر با ۲۳.۱ درصد، بلغارستان با نرخی برابر با ۱۸.۷ درصد و یونان با نرخی برابر با ۱۴.۲ درصد گزارش شده است.

کمترین میزان در این بازه زمانی در لوکزامبورگ، لهستان، سوئد، قبرس، چک، هلند، کرواسی، اسلوونی، فنلاند، اتریش و استونی است که از هر ۱۰۰ جوان، یک نفر در محرومیت شدید اقتصادی و اجتماعی زندگی کرده است.

eurostat
یورواستاتeurostat

جزئیات آمار یورواستات نشان می‌دهد که حدود ۲۰.۱ درصد جمعیت جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ با فقر رو‌به رو بودند که این رقم برای کل ساکنان این اتحادیه برابر با ۱۶.۸ درصد است.

در گزارش یورواستات که داده‌های ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا را در برمی‌گیرد، بیشترین شکاف میان نرخ جمعیت جوانان و کل ساکنان کشور که با فقر رو‌به‌رو بودند در دانمارک و سوئد ثبت شده است.

بنا به این گزارش، ۲۵.۶ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۹ دانمارک در سال ۲۰۲۱ با خطر فقر رو‌به‌رو بودند که این رقم برای کل ساکنان این کشور برابر با ۱۲.۳ درصد است. همچنین ۲۴.۶ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۹ سوئد در همین بازه زمانی با خطر فقر رو‌به‌رو بوده‌اند که این رقم برای کل ساکنان این کشور برابر با ‌۱۵.۷ درصد است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

یورواستات همچنین در گزارش خود تصریح کرده که در ۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، میزان فقر جمعیت جوانان نسبت به کل جمیعت ساکنان کمتر است.

بنا به گزارش یورواستات، ۱۷ درصد جوانان لتونی در سال ۲۰۲۱ با خطر فقر رو‌به‌رو بودند که این رقم برای کل ساکنان این کشور برابر با ۲۳.۴ درصد است. مالت (۱۱.۳ درصد در برابر ۱۶.۹ درصد)، استونی (۱۵.۷ درصد در برابر ۲۰.۶ درصد)، کرواسی (۱۴.۷ درصد در برابر ۱۹.۲ درصد) در این گروه قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردم کدام کشور اروپایی بیشتر به پزشک مراجعه می‌کنند؟

گردهمایی ابرثروتمندان در لندن؛ هشدار درباره وقوع یک «شورش واقعی» در آینده نزدیک در پی نابرابری‌ها

درآمد ۱۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از صادرات پیاز گل؛ کدام کشورها در صدر جدول قرار دارند؟