مردم کدام کشور اروپایی بیشتر به پزشک مراجعه می‌کنند؟

مراجعه به پزشک
مراجعه به پزشک Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi با استفاده از  Eurostat
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همه‌گیری کرونا پزشکان را تحت فشار شدیدی قرارداد و مراجعه به بسیاری از تخصص‌های پزشکی غیر مرتبط با همه‌گیری کرونا را نیز تحت تاثیر قرار داد.

آگهی

بنابر آمار یورواستات، در سال ۲۰۲۱ تناوب مراجعه به پزشک در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار متفاوت بود و میانگین مراجعه به پزشکان به ازای هر ساکن در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بین ۳.۵ تا ۷.۸ بود.

اسلواکی در بین کشورهای اتحادیه اروپا با ۱۱ مراجعه به ازای هر نفر بالاترین میانگین مراجعه به پزشکان را داشت. آلمان با ۹.۶ در رتبه دوم، مجارستان با ۹.۵ رتبه سوم، هلند با ۸.۶ در رتبه چهارم و جمهوری چک با ۷.۸ در رتبه پنجم قرار داشت.  

از سوی دیگر سوئد با ۲.۳ مراجعه به ازای هر نفر کمترین میانگین مراجعه به پزشکان را داشت و بعد از آن یونان با ۲.۷، پرتغال با ۳.۵، دانمارک با ۳.۸ و فنلاند و استونی هردو با ۴.۱ در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. 

یورواستات
نمودار مقایسه میانگین مراجعه به پزشکیورواستات
یورواستات

این میانگین‌ها در مقایسه با میانگین سالانه مراجعه به پزشک از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲ بین ۱۹ کشور از ۲۴ عضو اتحادیه اروپا که داده‌هایشان در دسترس است، کاهش یافته است. با این حال استثناهایی هم وجود دارد. لتونی ۵ درصد و اسلواکی، لهستان و اتریش ۳ درصد و جمهوری چک هم یک درصد افزایش را در مراجعه به پزشکان تجربه کرده‌اند.  

در همین حال ایتالیا با ۳۹ درصد کاهش بیشترین میزان کاهش در مراجعه به پزشکان را داشته است. بعد از آن لیتوانی با ۲۴ درصد کاهش، اسپانیا با ۲۰ درصد، استونی با ۱۹ درصد و مجارستان با ۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقق رویای ۴۰ ساله؛ مرد فرانسوی در سن ۶۷ سالگی پزشک شد

یورواستات: آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار نهایی در اروپا است

میزان محرومیت اقتصادی و اجتماعی جوانان در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا بر اساس آمار یورواستات