نخستین سفر برون‌مرزی پادشاه بریتانیا؛ چارلز سوم به برلین رفت

بازدید چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از آلمان
بازدید چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از آلمان Copyright AP
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا بعد از ظهر چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود به عنوان پادشاه بریتانیا همراه با کامیلا، همسر خود وارد برلین، پایتخت آلمان شد. پادشاه بریتانیا به همراه همسرش قرار است سه روز در آلمان بمانند.

آگهی

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا بعد از ظهر چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود به عنوان پادشاه بریتانیا همراه با کامیلا، همسر خود وارد برلین، پایتخت آلمان شد. 

پیش از این قرار بود فرانسه میزبان نخستین سفر برون‌مرزی پادشاه بریتانیا باشد اما به دلیل تظاهرات و اعتراضات گسترده کنونی علیه امانوئل ماکرون در پی تصویب اصلاحات قانون بازنشستگی توسط دولت، این سفر لغو شد. 

فرانک-والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان ضمن سپاسگزاری از چارلز سوم به خاطر انتخاب آلمان به عنوان مقصد نخستین سفر برون‌مرزیش به عنوان پادشاه بریتانیا این سفر را «نشانه‌ای مهم از روابط میان آلمان و بریتانیا» دانست.

پادشاه بریتانیا به همراه همسرش قرار است سه روز در آلمان بمانند.

برنامه سفر زوج سلطنتی به آلمان چیست؟

چارلز و همسرش کامیلا در دروازه برندنبورگ برلین مورد استقبال آقای اشتاین‌مایر و همسرش، الکه بودنبندر قرار گرفتند. همچنین مراسم استقبال نظامی در این دروازه که یادگاری از سه دهه تفکیک آلمان به دو بخش شرقی و غربی است انجام شد. زوج سلطنتی سپس برای صرف شام  به قصر بلویو، اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری آلمان رفتند.  

AP Photo
سفر چارلز سوم، پادشاه بریتانیا به آلمانAP Photo

مردم از ساعات آغازین صبح برای دیدار با خانواده سلطنتی بریتانیا در دروازه برندنبورگ جمع شده بودند و موفق شدند آن‌ها را از نزدیک ملاقات کنند.

انتظار می رود سران دو کشور در مورد انرژی‌های پایدار و فرایند گذار به انرژی‌های تجدید پذیر با یکدیگر به گفتگو بپردازند. 

قرار است این زوج سلطنتی روز پنجشنبه با اولاف شولتس، صدر اعظم ألمان و فرانزیسکا گیفای، شهردار برلین دیدار کنند. چارلز سوم همچنین فرار است در بوندستاگ، پارلمان آلمان سخنرانی کند. این نخستین بار است که بالاترین مقام سلطنتی بریتانیا در پارلمان آلمان سخنرانی می‌کند. 

پادشاه بریتانیا و همسرش  پیش از بازگشت به به بریتانیا از بندر هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان دیدن خواهند کرد. 

آخرین بازدید الیزابت دوم، ملکه فقید بریتانیا از آلمان به سال ۲۰۱۵ و زمان زمامداری آنگلا مرکل، صدر اعظم پیشین آلمان باز می‌گردد. اما مهم‌ترین بازدید الیزابت دوم از این کشور مربوط به سال ۱۹۶۵ و زمانی تقسیم آلمان به دو بخش شرقی و غربی است. این دیدار به منزله برقراری مجدد روابط میان دوکشور پس از جنگ جهانی دوم بود.

بر اساس اعلام سفارت بریتانیا در برلین، چارلز پیش از این به عنوان شاهزاده ۴۰ بار به آلمان سفر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چارلز سوم در پارلمان آلمان: حمله روسیه به اوکراین امنیت اروپا را تهدید می‌کند

دربار بریتانیا جزئیات مراسم تاجگذاری چارلز سوم، پادشاه جدید را اعلام کرد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟