قانون پیشنهادی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در مجلس نمایندگان رای نیاورد

پایگاه التنف
پایگاه التنف Copyright Lolita C. Baldor/Copyright 2021 The AP. All rights reserved.
Copyright Lolita C. Baldor/Copyright 2021 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجلس نمایندگان ایالات متحده قانون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را تصویب نکرد. طبق این قانون پیشنهادی قراربود ۹۰۰ نفر از نیروهای آمریکایی در کمتر از ۶ ماه سوریه را ترک کنند.

آگهی

مجلس نمایندگان ایالات متحده قانون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را تصویب نکرد. طبق این قانون پیشنهادی قراربود ۹۰۰ نفر از نیروهای آمریکایی در کمتر از ۶ ماه سوریه را ترک کنند.

اکثریت نمایندگان به این قانون که از سوی مت گیتس، نماینده جمهوریخواه پیشنهاده شده بود، رای موافق ندادند. در رای گیری ۳۲۱ رای مخالف و ۱۰۳ رای موافق ثبت شد.

نمایندگان مخالف این طرح می گویند زمان مناسبی برای ترک سوریه نیست چرا که هر لحظه امکان دارد گروه‌های اسلام گرای افراطی از جمله داعش در این کشور دوباره قدرت بگیرند.

با این حال مت گیتس طراح این قانون در روز رای گیری اعلام کرد که «نیروهای آمریکایی بدون هیچ دستاوردی در جهنم سوریه گرفتار هستند.»

در مقابل، یکی از هم حزبی های طراح این قانون، مایکل مک کال که رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان هم می باشد، گفت که نیروهای ارتش بسیار کارآمد هستند و موفق شده اند تنها در سال گذشته ۴۶۶ عضو داعش را کشته و ۲۵۰ نفر دیگر را دستگیر کنند.

او هم در سخنانی در مخالفت با این طرح تاکید کرد که «اگر آمریکا اکنون نیروهای خود را خارج کند، می تواند به احیای مجدد داعش منجر شود.»

گرگوری میکس، نماینده دموکرات کنگره هم در جلسه رای گیری گفت که « با حضور نامحدود نظامی ایالات متحده در سوریه مخالف است اما زمان این خروج هنوز فرا نرسیده است.»

حدود ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکایی در التنف و چندین پایگاه دیگر در شمال شرق سوریه، جایی که تحت کنترل کردهاست به عنوان بخشی از «کارزار ائتلافی علیه بقایای داعش» همچنان حاضر هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه: داعش در حمله‌ای در حمص ۵۳ نفر را حین چیدن قارچ کشت

ایالات متحده آمریکا: یک رهبر ارشد داعش در عملیات نظامی در سوریه کشته شد

تصاویری از استفاده اوکراینی‌ها از پهپاد‌های هدایت‌شونده برای حمله به مواضع روسیه