هلند روسیه را به تلاش برای خرابکاری در تاسیسات انرژی دریای شمال متهم کرد

مزرعه فراساحلی تولیدانرژی بادی هلند در دریای شمال
مزرعه فراساحلی تولیدانرژی بادی هلند در دریای شمال Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو آژانس اطلاعاتی هلند در گزارش مشترک خود یادآور شدند که «تهدیدهای پنهانی روسیه» علیه منابع تامین آب و انرژی این کشور به خوبی قابل تصور است.

آگهی

آمستردام مدعی شد که روسیه پیش‌تر تلاش کرده است تا در تاسیسات زیربنایی هلند در دریای شمال دست به خرابکاری بزند.

سازمان اطلاعات نظامی هلند روز دوشنبه با طرح این ادعا تاکید کرد که روسیه طی ماه‌های اخیر در پی جمع‌آوری اطلاعاتی به منظور هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی این کشور در دریای شمال بوده است.

ژنرال یان سوئیلنز، رئیس سازمان اطلاعات نظامی هلند در جریان یک کنفرانس خبری مدعی شد که یک کشتی روسی به تازگی هنگام تلاش برای نقشه‌برداری و موقعیت سنجی از زیرساخت‌های انرژی در یک مزرعه تولید انرژی بادی در دریای شمال شناسایی و رهگیری شده است.

وی افزود: قبل از آنکه هر گونه تلاش خرابکارانه‌ای با موفقیت انجام شود این کشتی توسط یگان‌های نیروی دریایی هلند و گارد ساحلی از دریای شمال به بیرون اسکورت شد.

رئیس سازمان اطلاعات نظامی هلند یادآور شد: «ما در ماه های اخیر شاهد بودیم که عوامل روسی تلاش کردند تا از چگونگی عملکرد سیستم انرژی در دریای شمال مطلع شوند؛ این اولین بار است که ما شاهد چنین اقدامی هستیم.»

این مقام اطلاعاتی هلند سپس تاکید کرد که «روسیه در حال موقعیت سنجی و جمع‌آوری اطلاعات لازم در خصوص نحوه عملکرد پارک‌های بادی ما در دریای شمال است. آنها بسیار علاقه مند هستند که بدانند چگونه می توان در این زیرساخت های انرژی دست به خرابکاری زد.»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود دو آژانس اطلاعاتی هلند در گزارشی مشترک که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کردند که زیرساخت‌های حیاتی فراساحلی این کشور از قبیل کابل‌های اینترنت، لوله‌های گاز و مزارع تولید انرژی بادی پیش‌تر هدف فعالیت‌های خرابکارانه روسیه قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: «روسیه به صورت مخفیانه از این زیرساخت‌ها نقشه‌برداری می‌کند و در حال انجام فعالیت‌هایی است که از آمادگی برای اخلال و خرابکاری حکایت دارد.»

دو آژانس اطلاعاتی در گزارش مشترک خود یادآور شدند که «تهدیدهای پنهانی روسیه علیه منابع تامین آب و انرژی در هلند نیز قابل تصور و گمانه‌زنی است.»

هلند روز شنبه ضمن متهم کردن مسکو به انجام عملیات جاسوسی تحت پوشش هیئت‌های دیپلماتیک اعلام کرد که شماری از دیپلمات‌های روس را به همین منظور اخراج خواهد کرد.

این کشور همچنین ضمن درخواست برای توقف فعالیت دفتر نمایندگی تجاری روسیه در آمستردام تاکید کرد که کنسولگری خود را در سن پترزبورگ تعطیل خواهد کرد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشاهده کشتی‌های روسیه در اطراف آب‌های ایرلند؛ اتحادیه اروپا و بریتانیا ابراز نگرانی کردند

حزب معترض کشاورزان هلندی در انتخابات پیروز شد و سنا را به لرزه درآورد

اروپا از شرایط آخر‌الزمانی انرژی رهید، اما آیا این پایان بحران است؟