میلیاردر ایرانی-آمریکا در پی خرید باشگاه انگلیسی تاتنهام هاتسپر است

بازیکنان باشگاه تاتنهام
بازیکنان باشگاه تاتنهام Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه اعلام کرد که جم نجفی، میلیاردر ایرانی-آمریکایی قرار است پیشنهاد ۳.۷۵ میلیارد دلاری را برای تصاحب باشگاه تاتنهام هاتسپر انگلیس ارائه کند.

آگهی

روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه اعلام کرد که جم نجفی، میلیاردر ایرانی-آمریکایی قرار است پیشنهاد ۳.۷۵ میلیارد دلاری را برای تصاحب باشگاه تاتنهام هاتسپر انگلیس ارائه کند.

مالک شرکت ام‌اس‌پی اسپورت کپیتال (MSP Sports Capital) با کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران همکاری می‌کند تا به‌طور رسمی برای خرید سهام این باشگاه اقدام کند. این افراد در حال آماده سازی ساختار مناقصه هستند و پیش بینی می‌شود تا در هفته‌های آینده با جو لوئیز و دنیل لو مالک و مدیر باشگاه وارد مذاکره شوند.

میلیاردر ایرانی-آمریکایی ارزش فعلی سهام این باشگاه را ۳ میلیارد دلار تخمین می‌زند اما می‌خواهد با ۷۵۰ میلیون دلار بیشتر، پرداخت بدهی‌های باشگاه را نیز تضمین کند.

شبکه های اجتماعی
جم نجفیشبکه های اجتماعی

با این حال ۷۰ درصد این مبلغ از سوی نجفی و شرکایش پرداخت می‌شود و ۳۰ درصد باقی مانده از سوی برخی حامیان از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مخصوصا امارات تامین می‌شود.

تصاحب باشگاه هاتسپرز، مستقر در شمال لندن می‌تواند به این معنی باشد که برای رقابت در لیگ برتر و سایر جام‌ها هزینه بیشتری می‌کند.

لوئیز و لوی ۲۶ درصد از سهام باشگاه تاتنهام را در سال ۲۰۰۰ به مبلغ ۲۱.۹ میلیون پوند خریده بودند. این تیم در این مدت صاحب استادیوم جدیدی شد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت بنابراین مدیران آن عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند.

نجفی می‌تواند جدیدترین تاجر آمریکایی باشد که وارد فوتبال انگلیس می‌شود. سال گذشته یک تاجر آمریکایی دیگر سهام باشگاه چلسی را خرید.

نجفی پیش از این یکی از سهامداران خرد باشگاه بسکتبال فونیکس سانز بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست

مورینیو از تاتنهام اخراج شد

معجزه تاتنهام در آمستردام؛ نخستین صعود زنبق‌های سفید به فینال لیگ قهرمانان اروپا