سخنان برلوسکونی علیه زلنسکی واکنش دفتر نخست‌وزیر ایتالیا را برانگیخت

جورجا ملونی و سیلویو برلوسکونی
جورجا ملونی و سیلویو برلوسکونی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که حزبش در دولت ائتلافی جورجا ملونی حضور دارد در سخنان روز یکشنبه خود ولودیمیر زلنسکی را در جنگ اوکراین مقصر دانست.

آگهی

اظهارات سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا علیه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین واکنش‌ دفتر جورجا ملونی، رئیس دولت ائتلافی این کشور را برانگیخت. 

سیلویو برلوسکونی، ۸۶ ساله روز یکشنبه پس از شرکت در انتخابات محلی در شمال ایتالیا گفت که اگر اکنون در راس قدرت بود با ولودیمیر زلنسکی دیدار نمی‌کرد. این در حالی است که جورجا ملونی، نخست‌وزیر کنونی ایتالیا پنجشنبه گذشته در بروکسل در حاشیه نشست رهبران اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهوری اوکراین ملاقات کرد.

حزب راستگرای «ایتالیا به پیش» به رهبری سیلویو برلوسکونی از جمله احزاب حاضر در دولت جورجا ملونی است. نخست‌وزیر ایتالیا از زمان آغاز به کار دولتش همواره بر حمایت رم از اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه تاکید کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
سیلویو برلوسکونی و ولادیمیر پوتینAP Photo

این در حالی است که سیلویو برلوسکونی در سخنان روز یکشنبه خود ولودیمیر زلنسکی را در جنگ اوکراین مقصر دانست. دفتر جورجا ملونی در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که حمایت رم از اوکراین «قاطعانه» است و دولت ایتالیا به لزوم حمایت از کی‌یف «باور» دارد.

سخنان نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در حالی بیان شده است که او سابقه روابط دوستانه‌ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را دارد.

در یک فایل صوتی که چند ماه پیش منتشر شد صدای سیلویو برلوسکونی شنیده می‌شد که از تبادل نامه‌های دوستانه و مشروبات الکلی به عنوان هدیه با ولادیمیر پوتین سخن می‌گفت.

سیلویو برلوسکونی در این فایل صوتی که ماه اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد گفته بود که رئیس‌جمهوری روسیه ماه گذشته به مناسبت سالروز تولدش ۲۰ بطری ودکا با «نامه‌ای دلنشین» برای او ارسال کرد. نخست‌وزیر اسبق ایتالیا در ادامه افزوده بود که او نیز در پاسخ برای ولادیمیر پوتین شراب ایتالیایی و «نامه‌ای دلنشین» فرستاد. 

رهبر حزب «ایتالیا به پیش» همچنین از رئیس‌جمهوری روسیه به عنوان «نفر اول در میان پنج دوست واقعی» خود یاد کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همه فرزندان نخست وزیر اسبق ایتالیا میلیاردر شدند

تقسیم ثروت ۶ میلیارد یورویی‌ برلوسکونی؛ دوست دختر ۳۳ ساله ۱۰۰ میلیون یورو به ارث برد

تشییع تابوت برلوسکونی:‌ ایتالیا برای آخرین بار به نخست وزیر سابق خود ادای احترام کرد