زلزله مرگبار ترکیه و سوریه؛ آمار قربانیان به بیش از ۲۳ هزار نفر افزایش یافت

Kahramanmaras, southern Turkey
Kahramanmaras, southern Turkey Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساکنان مناطق زلزله‌زده که اکنون در چادر یا در خودروهایشان زندگی می‌کنند، هر روز شاهد رفت و آمد امدادگرانی هستند که با استفاده از پهپادها و دوربین‌های تشخیص حرارتی، سعی در شناسایی مکان بازماندگان احتمالی دارند

آگهی

بیش از ۱۰۰ ساعت از وقوع زلزله شدیدی که یکی از بدترین بلایای طبیعی قرن را رقم زده و بیش از ۲۳ هزار کشته در سوریه و ترکیه برجای گذاشته، می‌گذرد.

تا کنون مرگ دست‌کم  ۲۳ هزار نفر هر دو کشور (۱۹ هزار و ۸۷۵ کشته در ترکیه و ۳۳۸۴ کشته در سوریه) تایید شده است و صدها امدادگر از مالزی، اسپانیا، قزاقستان، هند و دیگر کشورها همچنان به سختی و در سرمای شدید مشغول به کارند تا افراد بیشتری را نجات دهند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در آخرین اظهارات خود شمار زخمی‌های زمین‌لرزه‌های ترکیه را ۷۷ هزار و ۷۰۰ اعلام کرده است. 

ساکنان مناطق زلزله‌زده که اکنون در چادر یا در خودروهایشان زندگی می‌کنند، هر روز شاهد رفت و آمد امدادگرانی هستند که با استفاده از پهپادها و دوربین‌های تشخیص حرارتی، سعی در شناسایی مکان بازماندگان احتمالی دارند.

در آنطاکیه، شهری در جنوب ترکیه که زلزله آن را ویران کرده، حدود ۳۰ معدنچی نیز هزاران کیلومتر را طی کردند تا در ماموریت امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

آخرین اخبار و اطلاعات درباره زلزله مرگبار ترکیه و سوریه را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نجات افراد دیگری از زیر آوار؛ شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به ۲۸ هزار نفر رسید

پیش‌بینی مرموز زلزله ترکیه ۳ روز قبل از وقوع؛ دانشمندان چه می‌گویند؟

دیدار هنیه با اردوغان؛ آیا ترکیه نقش قطر را در میانجی‌گری میان حماس و اسرائیل برعهده می‌گیرد؟