نتانیاهو در دیدار با ماکرون درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، چپ، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نشستی در کاخ الیزه، در پاریس، سه شنبه، ۵ ژوئن ۲۰۱۸
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، چپ، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نشستی در کاخ الیزه، در پاریس، سه شنبه، ۵ ژوئن ۲۰۱۸ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در اولین سفر خارجی خود پس از به قدرت رسیدن دوباره، ۲ فوریه در پاریس با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار و درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در اولین سفر خارجی خود پس از به قدرت رسیدن دوباره، ۲ فوریه در پاریس با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار و درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته سفارت اسرائیل در پاریس در این سفر آقای نتانیاهو درباره «تلاش‌های بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران» و «راه‌های تقویت و گسترش توافق‌‌های صلح آمیز بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی» صحبت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد دولت اسرائیل قصد دارد در جریان این سفر با تاکید بر استفاده پهپاد‌های ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین، غربی‌ها را به تشدید فشار به حکومت ایران ترغیب کند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که پاریس اتخاذ سیاست «بسیار قاطعانه» در قبال ایران را ضروری می‌داند، زیرا برنامه هسته‌ای تهران «تا حد خطرناک» پیش رفته و ایران درگیر جنگ اوکراین شده است.

به گفته این خبرگزاری، تهران با تامین پهپادهای متعددی برای مسکو به این درگیری دامن می‌زند و در حال حاضر به یکی از بازیگران مهم در این جنگ تبدیل شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کاخ الیزه در بیانیه‌ای درباره سفر نتانیاهو به این کشور اعلام کرده است: «رئیس جمهوری این کشور یک بار دیگر همبستگی فرانسه را با اسرائیل در مقابله با تروریسم اعلام خواهد کرد.» در این بیانیه با اشاره به تنش‌های اخیر میان اسرائیل و فلسطین آمده است که فرانسه «آمادگی خود را برای کمک به از سرگیری گفت‌وگو بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها اعلام خواهد کرد.» این دو رهبر برای صرف شام یکدیگر را خواهند دید، اما هیچ سخنرانی عمومی در این خصوص برنامه ریزی نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار نتانیاهو به عربستان در ارتباط با ایران: «شرکای تهران خود را بدبخت کرده‌اند»

ماکرون خواستار اجرای راهبرد «ساخت اروپا» برای مقابله سیاست‌های حمایت‌گرایانه آمریکا شد

ضیافت شام بایدن به افتخار ماکرون؛ فرانسه و آمریکا در مسیر همگرایی بیشتر قرار گرفتند