کمیسیون اروپا پست جدیدی برای «مبارزه با اسلام‌هراسی» به ریاست ماریون لالیس ایجاد کرد

ماریون لالیس، مسئول مبارزه با اسلام‌هراسی در کمیسیون اروپا
ماریون لالیس، مسئول مبارزه با اسلام‌هراسی در کمیسیون اروپا Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماریون لالیس، فارغ التحصیل دانشگاه شرق شناسی و مطالعات آفریقایی لندن همچنین کالج اروپا، پیش از این در چندین دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا از جمله در غنا، موریتانی و قبرس فعالیت داشته و به مدت ۴ سال نیز کاردار دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در یمن بوده است

آگهی

کمیسیون اروپا برای اولین بار، پستی موسوم به «مسئول مبارزه با اسلام‌هراسی» را در ساختار این نهاد اجرایی خلق کرد. 

قرار است ماریون لالیس از این پس به عنوان مقام هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در این پست فعالیت کند و با ۲۷ کشور عضو اتحادیه، دیگر سازمان‌ها و نهادهای مدنی اروپایی همچنین دانشگاه‌ها با هدف تقویت پاسخ‌های سیاسی اتحادیه به موضوعات مرتبط با اسلام‌هراسی همکاری داشته باشد.

ماریون لالیس پس از انتخاب خود در این مقام اعلام کرد که مفتخر است چنین مسئولیتی در صحن اتحادیه اروپا به او واگذار شده است.

هلنا دالی، رئیس کمیسیون برابری اتحادیه اروپا نیز با استقبال از این انتصاب اعلام کرد: «هدف اصلی از تشکیل چنین نهادی، نابودی کامل تبعیض‌هایی است که بصورت سیستماتیک به شهروندان مسلمان اروپایی تحمیل می‌شوند. ما باید در همه زمینه‌های زندگی از جمله آموزش، اشتغال و سیاست‌های اجتماعی با نفرت علیه مسلمانان مبارزه کنیم و باید اطلاعاتی را درباره همه موارد نفرت و تبعیض علیه مسلمانان جمع آوری و با آنها مقابله کنیم.»

وظیفه اصلی ماریون لالیس و نهاد تحت امرش، مبارزه با گسترش اسلام‌هراسی همچنین رفع تمام تبعیض‌ها علیه شهروندان اروپایی مسلمان یا مسلمان‌زاده است. 

آمارها نشان می‌دهند که اسلام هراسی در یک دهه اخیر خصوصا پس از قدرت گرفتن گروه‌های اسلام گرای افراطی از جمله داعش در اروپا، گسترش زیادی پیدا کرده و حملات گروه‌های راست‌گرای افراطی اروپایی به مسلمانان افزایش یافته است.

ماریون لالیس، فارغ التحصیل دانشگاه شرق شناسی و مطالعات آفریقایی لندن همچنین کالج اروپا، پیش از این در چندین دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در سراسر جهان از جمله در غنا، موریتانی و قبرس فعالیت داشته است. 

او همچنین به مدت ۴ سال کاردار دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در یمن بوده است و پیش از انتخابش به عنوان هماهنگ کننده مبارزه علیه اسلام‌هراسی در اروپا نیز، در دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در مراکش مشغول بکار بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش اسلام‌هراسی در اروپا زیر سایه «قدرت ترس»؛ راه‌های مقابله با آن چیست؟

کارنامه عملکرد رئیس کمیسیون اروپا؛ آیا تعهدات و وعده‌های سال گذشته محقق شد؟

سند چشم‌انداز کمیسیون؛ ۶ چالشی که اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند