خرس قطبی مادر جوان و پسر یکساله‌اش را در آلاسکا کشت

خرس قطبی
خرس قطبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلاسکا طی سال‌های اخیر به ندرت شاهد حمله مرگبار خرس‌های قطبی بوده است؛ آخرین گزارش در این خصوص به سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد که طی آن مردی در پی حمله یک خرس قطبی به منطقه‌ای روستایی واقع در شمال ولز، جان باخت.

آگهی

نیروهای دولتی آلاسکا، بزرگ‌ترین ایالت و منطقه برون‌بوم آمریکا از کشته شدن دو نفر توسط یک خرس قطبی در روستایی دورافتاده و متروک درغرب این منطقه پهناور خبر دادند.

بنا به این گزارش، خرس قطبی به روستایی دور افتاده از توابع ولز، شهری واقع در منتهی‌الیه غربی شبه جزیره «سووارد» در ایالت آلاسکا حمله کرده و یک زن و یک کودک خردسال را کشته است.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که خرس قطبی پس از ورود به این منطقه مسکونی چند تن از ساکنان را تعقیب و سپس به یک مادر جوان و پسر یک ساله‌اش حمله کرده است.

به گفته سربازان ایالتی، خرس مهاجم حین حمله به دو فرد یاد شده که به مرگ آنها انجامید با شلیک گلوله یک ساکن محلی از پای درآمد.

اسامی و هویت دو نفر کشته شده هنوز رسانه‌ای نشده است؛ نیروهای دولتی در ایالات آلاسکا اعلام کرده‌اند که در حال اطلاع‌رسانی به خانواده‌‌های قربانیان هستند.

سربازان ایالتی و و نیروهای وزارت شکار و ماهیگیری در آلاسکا اعلام کرده‌اند در حال برنامه‌ریزی برای عزیمت به محل حادثه در ولز به محض بهبود شرایط آب و هوایی هستند.

آلاسکا در سال‌های اخیر به ندرت شاهد حمله مرگبار خرس‌های قطبی بوده است. آخرین گزارش در این خصوص به سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد که در آن یک خرس قطبی در منطقه‌ای روستایی در شمال ولز، یک مرد را کشت. رسانه‌ها در آنزمان به نقل از زیست‌شناسان اعلام کردند که خرس مهاجم به دلیل گرسنگی به انسان حمله کرده است.

دانشمندان و محققان سازمان زمین شناسی ایالات متحده در آلاسکا سال ۲۰۱۹ دریافتند که تغییرات در زیستگاه‌های یخ زده دریا باعث روی آوردن خرس‌های قطبی به خشکی شده است.   

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نجات توله‌خرس نشئه که در خوردن عسل مخدر زیاده‌روی کرده بود

نجات خرسی قطبی در روسیه که قوطی فلزی شیر در دهانش گیر کرده بود

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند