طی ۱۲ سال در اتحادیه اروپا قیمت مسکن ۴۹ درصد و قیمت اجاره ۱۸ درصد رشد کرده است

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سال ۲۰۱۰ تا سه ماه سوم سال ۲۰۲۲ قیمت مسکن در استونی، مجارستان، لوکزامبورگ، لیتوانی، لتونی، چک و اتریش بیش از دو برابر شده است. در مقایسه بین این دو تاریخ در ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا قیمت مسکن بیش از اجاره‌بها رشد داشته است.

آگهی

اجاره‌بها و قیمت مسکن در اتحادیه اروپا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۲.۱ درصد و ۷.۴ درصد در مقایسه با سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

این اطلاعات از داده‌های مربوط به اجاره‌بها و قیمت مسکن که روز جمعه ۱۳ ژانویه توسط سایت یورواستات منتشر شد، به دست آمده است.

قیمت مسکن و اجاره‌بها در اتحادیه اروپا بین سال‌های ۲۰۱۰ و سه ماه دوم سال ۲۰۱۱ روند افزایشی مشابهی را دنبال کرده است. با این حال پس از این سه ماهه، قیمت مسکن و اجاره بها مسیری متفاوت را طی کرده‌اند. در حالی که اجاره در طول این دوره تا سه ماهه سال ۲۰۲۲ به طور پیوسته افزایش یافت، قیمت مسکن به طور قابل توجهی نوسان داشت و از سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ روند صعودی و جهشی را آغاز کرده است. 

پس از کاهش شدید بین سه ماهه دوم ۲۰۱۱ و سه ماهه اول ۲۰۱۳ قیمت مسکن بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ کم و بیش ثابت بود. پس از رشد زیاد در اوایل سال ۲۰۱۵، قیمت مسکن سریع‌تر از اجاره‌بها افزایش یافت.

از سال ۲۰۱۰ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، اجاره‌بها ۱۸ درصد و قیمت مسکن ۴۹ درصد افزایش یافته است. طی این مدت قیمت مسکن در استونی، مجارستان، لوکزامبورگ، لیتوانی، لتونی، چک و اتریش بیش از دو برابر شده است. در مقایسه سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ با سال ۲۰۱۰ در ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا قیمت مسکن بیش از اجاره‌بها افزایش یافته است.

در این دوره روند قیمت مسکن در ۲۴ کشور عضو اتحادیه اروپا افزایشی و تنها در سه کشور کاهشی بوده است. قیمت در استونی (۱۹۹ درصد)، مجارستان (۱۷۴ درصد)، لوکزامبورگ (۱۴۰ درصد)، لیتوانی (۱۳۷ درصد)، لتونی (۱۳۴ درصد)، چک (۱۳۳ درصد) و اتریش (۱۳۰ درصد) افزایش داشته است.

در طرف مقابل قیمت‌ها در یونان (منفی ۲۲ درصد)، ایتالیا (منفی ۹ درصد) و قبرس (منفی ۰.۳ درصد) مسیر کاهش را طی کرده‌اند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

وضعیت اجاره‌بها در مقایسه میان این دو بازه زمانی نشان می‌دهد که در ۲۶ کشور عضو اتحادیه افزایش یافته و تنها در یک کشور با کاهش مواجه شده است. بیشترین افزایش‌ها در استونی (۲۳۳ درصد) و لیتوانی (۱۵۱ درصد) و بیشترین کاهش هم برای یونان (منفی ۲۴ درصد) ثبت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قیمت مواد غذایی در اتحادیه اروپا؛ مجارستان با بیشترین میزان رشد در صدر است

دولت آلمان برای جبران هزینه تورم ۶۵ میلیارد یورو به مردم و کسب و کارها پرداخت می‌کند

پارلمان اروپا در دوره‌ای که گذشت؛ از طلاق بریتانیا تا رسوایی قطرگیت و سکس پارتی