پزشک آلمانی به دلیل تجویز ماسک نزدن به زندان محکوم شد

ماسک زدن در وسایل نقلیه عمومی در آلمان
ماسک زدن در وسایل نقلیه عمومی در آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه منطقه‌ای در جنوب غربی آلمان تایید کرد که یک پزشک به دلیل «صدور گواهی‌های بهداشتی نادرست» برای افرادی از سراسر آلمان به زندان محکوم شده است. متهم در طول دادگاه می‌گفت که استفاده از ماسک برای سلامتی مضر است.

آگهی

یک پزشک آلمانی به دلیل تجویز غیرقانونی ماسک نزدن برای بیش از ۴ هزار نفر در طول همه‌گیری ویروس کرونا به دو سال و نه ماه زندان محکوم شد.

دادگاه منطقه‌ای در شهر واینهایم در جنوب غربی آلمان روز سه‌شنبه تایید کرد که این پزشک به دلیل «صدور گواهی‌های بهداشتی نادرست» برای افرادی از سراسر آلمان محکوم شده است. در طول دادگاه متهم می‌گفت که استفاده از ماسک برای سلامتی مضر است.

او علاوه بر محکومیت حبس، به مدت سه سال از فعالیت منع شده و باید مبلغ ۲۸ هزار یورو (۲۹۵۵۰ دلار)، مبلغی که برای صدور گواهی پزشکی دریافت کرده بود، پرداخت کند. دستیار دفترش هم ۲۷۰۰ یورو جریمه شد.

البته وکیل این پزشک سعی دارد به این حکم اعتراض کند.

در عین حال، ده‌ها تن از هواداران او مقابل دادگاه واینهایم در شمال هایدلبرگ در اعتراض به این حکم و محدودیت‌های همه‌گیری در آلمان تجمع کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

آلمان سال گذشته به الزام پوشیدن ماسک در بسیاری از محیط‌های سرپوشیده پایان داد، اگرچه هنوز در قطارهایی با مسافت‌های طولانی، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها، خانه سالمندان و برخی از وسایل حمل و نقل عمومی منطقه‌ای، زدن ماسک اجباری است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سلامت در آلمان؛ چرا بزرگترین اقتصاد اروپا دچار مشکل کمبود پزشک شده است؟

«پزشکان پروازی»؛ راهکاری «عجیب» برای مقابله با بحران کمبود پزشک در فرانسه

ترفندی ساده برای آنکه شیشه عینک هنگام ماسک زدن بخار نکند