شش نفر از نیروهای کُرد در حمله داعش به زندانی در شمال سوریه کشته شدند

نیروهای دموکراتیک سوریه در زندان رقه
نیروهای دموکراتیک سوریه در زندان رقه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که درگیری‌ها در این کشور را رصد می‌کند هدف از حمله روز دوشنبه گروه داعش را زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد.

آگهی

نیروهای دموکراتیک سوریه روز دوشنبه اعلام کردند که حمله گروه داعش به زندانی در رقه را که اعضای این گروه در آن نگهداری می‌شوند دفع کرده‌اند.

به گفته شبه‌نظامیان کُرد در این حمله شش نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند. آنها همچنین از کشته شدن یکی از مهاجمان که کمربند انفجاری به خود بسته بود خبر دادند. نیروهای دموکراتیک سوریه یکی دیگر از مهاجمان را که او نیز به خود کمربند انفجاری بسته بود دستگیر کردند. 

فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد که مهاجمان داعش مجبور به «عقب‌نشینی» شدند و به زندان دسترسی پیدا نکردند. 

گروه داعش هنگامی که کنترل بخش‌های زیادی از سوریه و عراق را در اختیار داشت شهر رقه را «پایتخت» خود اعلام کرده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که درگیری‌ها در این کشور را رصد می‌کند هدف از حمله روز دوشنبه گروه داعش را زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد. 

به گفته این گروه «حدود ۹۰۰ نفر» از افراط گرایان در این زندان در حبس به سر می‌برند که «حدود ۲۰۰ نفر» از آنها «عالی رتبه» محسوب می‌شوند. 

گروه داعش مسئولیت حمله به مقر نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه را پذیرفته است. داعش در پیامی که در کانال تلگرام این گروه منتشر شده ادعا کرده که یکی از دو مهاجم عضو این گروه موفق به فرار شده است. این گروه هدف از حمله این دو مهاجم را «گرفتن انتقام زندانیان مسلمان» اعلام کرد.

مقام‌های اداره‌کننده منطقه خودمختار شمال و شرق سوریه به دنبال حمله روز دوشنبه داعش در رقه «وضعیت اضطراری» و مقررات «منع رفت و آمد» اعلام کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روایتی از نحوه کشته شدن رهبر داعش؛ پس از محاصره خود را منفجر کرد

تظاهرات در سوریه علیه حملات ترکیه؛ مظلوم عبدی: کردها عملیات علیه داعش را متوقف کردند

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است