کولاک و سرمای شدید جان دست‌کم ۵۰ نفر را در آمریکا و کانادا گرفت

Winter Weather
Winter Weather Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از وقوع کولاک، بسیاری از کشته شدگان به دلیل سرمای شدید «یخ زده» در خودروهای خود پیدا شدند.

آگهی

طوفان سخت زمستانی همراه با برف و بوران و سرمای شدید که از چند روز گذشته مناطقی از آمریکای شمالی را درنوردیده است، در ایالات متحده ده‌ها کشته بر جای گذاشت.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تاکنون دست‌کم پنجاه تن از شهروندان آمریکا در پی ورود این جبهه هوای سرد که از آن به عنوان «بمب طوفان» یاد شده جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا و بخش‌هایی از کانادا در حالی دستخوش یکی از سخت‌ترین کولاک‌های دهه‌های اخیر شدند که شهروندان، جشن‌های کریسمس و پایان سال میلادی را در کنار خانواده‌های خود می‌گذرانند.

اسکای نیوز در گزارش خود آورده است که ایالات متحده ۴۶ مورد مرگ و میر ناشی از سرما و کولاک را تا کنون به ثبت رسانده و چهار نفر نیز بر اثر واژگونی اتوبوس در جاده‌های یخ زدۀ استان بریتیش کلمبیا در کانادا جان خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش آمده است که بسیاری از کشته شدگان پس از مواجهه با کولاک، به دلیل سرمای شدید «یخ زده» در خودروهای خود پیدا شدند.

از مجموع تلفات گزارش شده در ایالات متحده دست‌کم ۱۸ مورد در ایالت نیویورک به ثبت رسیده‌ و بوفالو، یکی از شهرهای این ایالت نیز بیش از سایر نقاط تحت تاثیر کولاک و سرمای فلج‌کننده زمستانی قرار گرفته است.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی نیز بیش از ۲۰۰ هزار منزل مسکونی و محل کسب و کار در سواحل شرقی ایالات متحده، تگزاس و ایالت واشنگتن و ۱۴۰ هزار خانه در ایالت‌های انتاریو و کبک کانادا روز یکشنبه بدون برق بوده‌اند.

کتی هوکول، فرماندار ایالت نیویورک با نام بردن از آنچه «بدترین کولاک تاریخ معاصر» این ایالت خوانده شده، شرایط را بسیار سخت توصیف کرده و یادآور شده است که بسیاری از آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی، خودشان در برف گیر کرده‌اند.

اداره پلیس بوفالو نیز با انتشار پیامی اینترنتی، از دارندگان وسایل نقلیه مخصوص جابجایی در برف موسوم به «برف‌رو» درخواست کرده که به تلاش‌های جاری برای جستجوی و نجات حادثه دیدگان بپویندند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

شرایط جوی ناشی از کولاک و سرمای شدید باعث شده هزاران پرواز در فرودگاه‌های آمریکا لغو یا با تاخیر‌های طولانی‌مدت همراه شوند.

مسافران طی دو روز گذشته در ایالت‌های نیویورک، آتلانتا، شیکاگو، دنور و دیترویت سرگردان در فرودگاه‌ها منتظر فراهم شدن شرایط برای پرواز هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان‌ زمستانی در آمریکا و کانادا زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر سوء خود قرار داده است

«بمب گردباد» در کریسمس آمریکا؛ کارشناسان: ‌سرما در چند دقیقه می‌تواند منجر به یخ‌زدگی پوست شود

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند