خانواده امدادگر بلژیکی زندانی در ایران: اولیویه به ۲۸ سال زندان محکوم شده است

 اولیویه واندکاستیل
اولیویه واندکاستیل Copyright صفحه اینستاگرام اولیویه واندکاستیل
Copyright صفحه اینستاگرام اولیویه واندکاستیل
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی خانواده اولیویه واندکاستیل، امدادگر بلژیکی که از ماه فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) در سلولی انفرادی در ایران نگه‌داری می‌شود گفت که وی به ۲۸ سال زندان محکوم شد. وی اعلام کرد که از اتهامات اولیویه هیچ اطلاعی ندارند.

آگهی

سخنگوی خانواده اولیویه واندکاستیل، امدادگر بلژیکی که از ماه فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) در سلولی انفرادی در ایران نگه‌داری می‌شود گفت که وی به ۲۸ سال زندان محکوم شد. وی اعلام کرد که از اتهامات اولیویه هیچ اطلاعی ندارند.

اولیویه ون اشتایرتگم، سخنگوی خانواده او از درهم پاشیدن خانواده‌اش پس از اطلاع از این موضوع از سوی دولت بلژیک خبر داد.

او افزود: «تصورش را بکنید که اگر راه حلی وجود نداشته باشد، او تا سال ۲۰۵۰ در زندان خواهد ماند و تقریبا ۷۰ ساله خواهد شد.»

هنوز مقام‌های قضایی ایران در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. 

«تصورش را بکنید که اگر راه حلی وجود نداشته باشد، او تا سال ۲۰۵۰ در زندان خواهد ماند و تقریبا ۷۰ ساله خواهد شد.»
اولیویه ون اشتایرتگم
سخنگوی خانواده شهروند بلژیکی زندانی در ایران

عالی‌ترین نهاد قضایی بلژیک شامگاه پنجشنبه هشتم دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که توافقنامه تبادل زندانی‌ها بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران را «تعلیق» کرده است موضوعی که در ماه ژوئیه از سوی پارلمان بلژیک تصویب شده بود و می‌توانست اجازه‌ بازگشت به اولیویه واندکستل بدهد و  در مقابل قرار بود که بلژیک اسدالله اسدی را به ایران مسترد کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

معاهده انتقال که در ماه مارس ۲۰۲۲ میان بروکسل و تهران و بلافاصله پس از دستگیری اولیویه واندکاستیل امضا شده بود، به موضوع اعتراض‌های متعدد مخالفان ایرانی در بلژیک تبدیل شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

از نقطه نظر این مخالفان، این معاهده راه را برای عفو احتمالی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که در سال ۲۰۲۱ در بلژیک، به دلیل برنامه‌ریزی حمله به  مخالفان ایران به ۲۰ سال زندان محکوم شد، باز خواهد کرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی که هفته گذشته در بروکسل برگزار شد، ناتالی واندکاستیل، خواهر این امدادگر زندانی، از «شکنجه روانی وصف ناپذیر» برادرش خبر داد و او را «گروگان بی‌گناه یک نبرد حقوقی و سیاسی میان ایران و بلژیک» خواند. طبق گفته‌ی خواهر این امدادگر، وی ۲۹۰ روز است که از تمامی تماس ها محروم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زندانی فرانسوی متهم به جاسوسی در ایران روز پنجشنبه محاکمه می‌شود

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

شرکت متا حساب‌های خامنه‌ای در اینستاگرام و فیسبوک را مسدود کرد