بریتانیا چند مقام و نهاد ایرانی را به اتهام دست داشتن در ارسال پهپاد به روسیه تحریم کرد

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا
جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده که چند فرد و نهاد ایرانی به همراه ۱۲ فرمانده نظامی ارتش روسیه را به دلیل نقش داشتن در کشتن غیرنظامیان اوکراینی به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

آگهی

بریتانیا روز سه‌شنبه ۱۳ دسامبر اعلام کرد که ۱۲ فرمانده نظامی روسیه و همچنین چندین بازرگان ایرانی را که در تولید و عرضه پهپادهای نظامی مسکو نقش داشته‌اند تحریم کرده است. 

حیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا با بیان این مطلب تاکید کرد که حملات نیروهای روسیه به شهرها و غیرنظامیان اوکراینی بی‌پاسخ نخواهد ماند. 

در فهرست جدید تحریم‌های بریتانیا نام سه شخص و یک شرکت ایرانی دیده می‌شود. شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» و همچنین یوسف ابوطالبی مدیرعامل این شرکت به همراه افشین خواجه فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع دیده می‌شوند. 

این افراد و شرکت‌ها متهمبند که در در فرآیند ارسال پهپاد به روسیه نقش داشته‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعات منابع امنیتی آمریکا نشان می‌دهد که ایران صدها پهپاد به روسیه فرستاده و این تسلیحات نظامی نقش اصلی را در حمله به غیرنظامیان اوکراینی داشته‌اند.

اوکراین روز دوشنبه اعلام کرده بود که موشک‌ها، توپخانه‌ها و پهپادهای روسیه اهدافی را در شرق و جنوب اوکراین مورد اصابت قرار داده‌اند. 

روز گذشته هم وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل سرکوب تظاهرات ضد حکومتی و تحویل هواپیماهای بدون سرنشین  به روسیه اعمال کردند. بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا بیست فرد و یک نهاد به فهرست تحریم‌های این اتحادیه به دلیل نقض حقوق بشر اضافه شدند. همچنین چهار فرد ایرانی هم در رابطه با ارسال پهپادهای ایرانی برای روسیه به سیاهه تحریم‌های اروپا اضافه شدند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تحریم‌های جدید شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا می‌شود. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص تاکید کرده که این اتحادیه هر اقدامی که بتواند برای حمایت از تظاهرکنندگان ایرانی انجام خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا اعضای واحد ۸۴۰ سپاه قدس و «شبکه ایرانی ترور روزنامه‌نگاران» را تحریم کردند

رویترز: بیش از ۴۰ کشتی حامل غلات و شکر در بنادر ایران گرفتار شده‌اند

ضرب و شتم معترض هنگ‌کنگی در منچستر؛ دیپلمات‌های چینیِ متهم خاک بریتانیا را ترک کردند