یوروپل: یک «ابر کارتِل» کوکائین را در دوبی و اروپا متلاشی کردیم

مقر یوروپل در لاهه هلند
مقر یوروپل در لاهه هلند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای این کارتل بنا به گزارش یوروپل، دست کم یک سوم قاچاق کوکائین در اروپا را کنترل می‌کردند.

آگهی

یوروپل روز دوشنبه از انهدام یک «ابر کارتل» قاچاق کوکائین که شبکه‌ بزرگی را برای فعالیت‌های خود در امارات عربی متحده و برخی کشورهای اروپایی تشکیل داده بود، خبر داد.

بر پایه این گزارش ماموران پلیس یوروپل علاوه بر انهدام و برچیدن این شبکه بزرگ قاچاق کوکائین ۴۹ فرد مظنون به ارتباط با این شبکه را در کشورهای مختلف دستگیر کردند.

شش فرد مظنون به عضویت در این کارتل بزرگ قاچاق کوکائین در دوبی و مابقی مظنونان توسط پلیس یوروپل در چند کشور اروپایی دستگیر و بازداشت شدند.

اعضای این گروه بنا به گفته دفتر نهاد مبارزه با جرم و مواد مخدر اروپا، یوروپل، دست کم یک سوم قاچاق کوکائین در اروپا را کنترل می‌کردند.

آژانس پلیس اروپا که مقر آن در لاههِ هلند است در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این عملیات گسترده بین المللی منجر به کشف و ضبط ۳۰ تن کوکائین و نیز دستگیری مظنونانی در فرانسه، اسپانیا، بلژیک و هلند شد.»

بنا به این گزارش: «بارون‌های قاچاق مواد مخدر که هدف‌های اصلی یوروپل در نظر گرفته می‌شوند برای تشکیل یک کارتل فوق‌العاده بزرگ و کنترل دست کم یک سوم تجارت کوکائین گردهم آمده و متحده شده بودند.»

در بیانیه یوروپل تصریح شده است: «میزان واردات کوکائین به اروپا تحت مدیریت و کنترل مظنونان به عضویت در این کارتل بزرگ بسیار زیاد بوده و تاکنون در جریان تحقیقات مرتبط با این پرونده بیش از ۳۰ تن مواد مخدر توسط ماموران کشف و ضبط شده است.»

بر این اساس گفته می‌شود که شش سرکرده این کارتل که در دوبی با کشورهای هلند، اسپانیا و فرانسه مرتبط بوده دستگیر و بازداشت شده‌اند.

یک منبع یوروپل که نخواست نامش فاش شود ضمن اشاره به دستگیری یک سرکرده مهم این کارتل در اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت: یکی از مظنونان هلندی «ماهی بسیار بزرگی» است.

علاوه بر شش دستگیری در دبی، ۱۳ نفر در اسپانیا، ۶ نفر در فرانسه و ۱۰ نفر دیگر در ارتباط با تحقیقات این پرونده در بلژیک دستگیر شده‌اند.

به گفته منبعی که اطلاعات خود را در اختیار فرانس‌پرس قرار داده، ۱۴ نفر نیز پیش‌تر در چارچوب همین عملیات سال گذشته میلادی در هلند دستگیر شده بودند.

دفتر دادستانی هلند اعلام کرده است که قصد دارد استرداد دو مظنون مرتبط با قاچاق کوکائین در این کشور را از مقامات از امارات عربی متحده درخواست کند.

یکی از دو مظنون دستیگر شده در دوبی که هدایت قاچاق کوکائین به هلند را در دست داشته مردی ۳۷ ساله با تابعیت دوگانه هلندی و مراکشی است که به واردات هزاران کیلوگرم کوکائین به این کشور طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ متهم شده است.

مظنون دیگر آن گونه که فرانس‌پرس از دفتر دادستانی هلند نقل کرده مردی ۴۰ ساله با تابعیت دوگانه هلندی و بوسنیایی است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توقیف کشتی حامل کوکائین با سرنشینانی از ایران؛ کلمبیا: اتحادیه اروپا از تقاضای مصرف کوکائین بکاهد

سگ پلیس بیش از ۱۳ کیلوگرم کوکائین به ارزش ۱.۴ میلیون یورو را داخل یک ویلچر کشف کرد

خیرت ویلدرس می‌گوید آماده چشم‌پوشی از مقام نخست‌وزیری هلند است