ادامه عملیات پهپادی ارتش ترکیه در مناطق کردنشین سوریه؛ «پایگاه نظامی روسیه هدف قرار گرفت»

در حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه تاکنون ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند
در حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه تاکنون ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر در عملیاتی پهپادی، مناطقی از استان حسکه در شمال شرق سوریه را هدف قرار داد.

آگهی

ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر در عملیاتی پهپادی، مناطقی از استان حسکه در شمال شرق سوریه را هدف قرار داد. بنا به برخی از گزارش‌ها، در جریان عملیات پهپادی ترکیه در شمال شرق سوریه، یک پایگاه نظامی روسیه در این استان هم هدف حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شبه‌نظامی کرد، اعلام کرد که در جریان حمله پهپادی ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه، یک شبه‌نظامی کرد کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله پهپادی در حالی انجام شده که ارتش ترکیه از روز یک‌شنبه عملیات «پنجه شمشیر» را علیه مواضع کردها در شمال عراق و سوریه آغاز کرده است.

فرهاد شامی، یکی از مسئولان ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها موسوم به «قسد» گفت که قربانیان از اعضای این نیرو بوده‌اند. اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه از زخمی شدن یک سرباز روسیه در جریان حمله پهپادی ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه خبر داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه تهدید کرد که عملیان نظامی زمینی جدیدی را علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه آغاز خواهد کرد.

کرملین روز سه‌شنبه از ترکیه خواست از اقدام‌هایی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی در شمال سوریه شود، خودداری کند. ارتش روسیه در جنگ سوریه از بشار اسد، رئیس جمهور این کشور حمایت می‌کند. با این حال واشنگتن و پاریس هم تقاضای مشابهی از اردوغان مطرح کرده اند.

روسیه که در ابتدا پایگاه‌هایی در غرب سوریه داشت، در پایان سال ۲۰۱۹ بر اساس توافق با ترکیه نیروهایش را در شمال شرق سوریه مستقر کرد، منطقه‌ای که کردها در آنجا یک اداره خودمختار ایجاد کرده‌اند. هدف از استقرار نیروهای روسیه در شمال شرق سوریه این بود که یک نیروی حائل میان ترکیه و شبه‌نظامیان کرد ایجاد شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس اعلام نیروهای دموکراتیک سوریه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه، واحدهای توپخانه ترکیه روز چهارشنبه اطراف یک زندان در منطقه قامشلی در استان حسکه که شماری از شبه‌نظامیان داعش در آنجا زندانی هستند را هدف قرار دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از حملات پهپادهای ترکیه به ۴ سایت نفت و گاز از جمله یک پالایشگاه گاز و یک ایستگاه پمپاژ نفت در استان حسکه خبر داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات هوایی و موشکی ترکیه و سپاه به مناطق کردنشین؛ دستکم ۳۶ نفر جان باختند

سرکوب کُردها از سوریه تا عراق و ایران؛ حمله هوایی ترکیه همزمان با تهدید‌های تازه سپاه

حمله موشکی اسرائیل به یک منطقه مسکونی دمشق که «اعضای سپاه در آن اقامت دارند» ۲ کشته بر جای گذاشت