واکنش شدید بغداد به حملات ایران به اقلیم کردستان؛ «عراق میدان مبارزه یا تسویه حساب نیست»

حملات موشکی ایران به مناطقی از اقلیم کردستان عراق
حملات موشکی ایران به مناطقی از اقلیم کردستان عراق Copyright تسنیم
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عراق روز دوشنبه ۲۱ نوامبر با محکوم کردن «شدید» حملات پهپادی و موشکی ایران به مناطقی از اقلیم کردستان در شمال این کشور، اعلام کرد که عراق «میدان مبارزه یا تسویه حساب» نیست.

آگهی

عراق روز دوشنبه ۲۱ نوامبر با محکوم کردن «شدید» حملات پهپادی و موشکی ایران به مناطقی از اقلیم کردستان در شمال این کشور، اعلام کرد که عراق «میدان مبارزه یا تسویه حساب» نیست. بغداد همچنین تصریح کرد که عراق نباید پایگاهی برای آسیب رساندن به کشورهای همسایه باشد.

سپاه پاسداران ایران بامداد روز دوشنبه در دور جدیدی از حملات پهپادی و موشکی خود به اقلیم کردستان عراق، مناطق جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق را هدف قرار داد. حملات ایران به مواضع احزاب کرد ایرانی مخالف خود در اقلیم کردستان عراق برای بار دوم طی هفته گذشته انجام شده است.

این حملات در حالی انجام شده که ترکیه هم از روز یک‌شنبه مواضع کردها را در شمال سوریه و عراق هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران ایران از زمان آغاز اعتراض‌های سراسری در ایران تاکنون ۳ بار به مقرهای احزاب کرد ایرانی مخالف دولت این کشور حمله پهپادی و موشکی انجام داده است. شماری زیادی از شهرهای کردنشین ایران در دو ماه گذشته از کانون‌های اصلی اعتراض‌های مردمی بوده‌اند.

دولت اقلیم کردستان عراق هم در واکنش به حملات پهپادی و موشکی ایران در بامداد روز دوشنبه به این اقلیم، این حملات را «به شدت» محکوم کرد و از تهران خواست به حملات خود پایان دهد.

دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود با اعلام اینکه ایران با حملات خود، حاکمیت ارضی عراق را هدف قرار داده است، آن را غیرقابل توجیه و ناقض هنجارهای بین‌المللی و حسن همجواری عنوان کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در این بیانیه با تأکید بر اینکه ثبات از راه خشونت حاصل نمی‌شود، از دوستان و متحدان اقلیم کردستان خواسته شده است تا در برابر حملات ایران موضع صریح بگیرند.

پیش از این هم فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا، موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای حملات «غیرقانونی» پهپادی و موشکی ایران را به اقلیم کردستان عراق که «غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد»، محکوم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

شکایت عراق از ایران به شورای امنیت؛ بلینکن دولت اقلیم کردستان را «شریک نزدیک» آمریکا خواند

حملات پهپادی به مقر پیشمرگه‌های کرد؛ اقلیم کردستان شبه‌نظامیان تحت حمایت بغداد را متهم کرد