اعتراضات ایران؛ رئیس کمیسیون اروپا: زمان تحریم سرکوبگران فرا رسیده است

کانون وکلای تهران
کانون وکلای تهران Copyright -/AFP
Copyright -/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین خبرها و گزارش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز چهارشنبه ۲۰ مهر (۱۲ اکتبر) را در این مطلب پیگیری کنید.

آگهی

اعتراض‌ها در ایران وارد بیست و ششمین روز خود شده و اعتصاب‌های پراکنده در مراکزحساس پالایشگاهی و پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

ابراز همبستگی جهانی با این اعتراض‌ها همزمان با روز جهانی دختر نیز افزایش یافته و شمار بیشتری از سیاسیون و سلبریتی‌ها در کشورهای مختلف نسبت به «سرکوب خشونت‌‌آمیز» خواسته‌های معترضان و به‌ویژه زنان و دختران این کشور واکنش نشان می‌دهند.

همزمان گزارش‌ها و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از کردستان، از ناآرامی در برخی شهرهای این استان از جمله سنندج حکایت دارد و صدای تیراندازی به کرات به گوش می‌رسد. 

علاوه بر کردستان سه‌شنبه شب برخی محلات و شهرهای استان‌‌های مختلف بویژه اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی صحنه درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان بوده است. 

دسترسی به اینترنت در ایران همچنان با محدودیت‌های بسیاری روبروست. کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با مشکلات زیادی مواجه هستند و پلتفرم‌های پیام‌رسان نیز کماکان با اختلال همراه هستند.

آخرین خبرها و گزارش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز چهارشنبه ۲۰ مهر (۱۲ اکتبر) را در این مطلب پیگیری کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پولیتیکو: ایران به پایتخت‌های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید هشدار داده است

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران