زوجی که ۷ میلیون از ۱۰.۵ میلیون دلار واریزی اشتباه را خرج کردند، تفهیم اتهام شدند

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک زن استرالیایی متهم به دزدی ۱۰.۵ میلیون دلار ارز دیجیتال که به اشتباه از سوی شرکت کارگزاری به حساب بانکی‌اش واریز شده بود، پس از بازداشت به هنگام خروج از کشور تفهیم اتهام شد تا یک ماه دیگر در دادگاه حاضر شود.

آگهی

یک زن استرالیایی متهم به دزدی ۱۰.۵ میلیون دلار ارز دیجیتال که به اشتباه از سوی شرکت کارگزاری به حساب بانکی‌اش واریز شده بود، پس از بازداشت به هنگام خروج از کشور تفهیم اتهام شد تا یک ماه دیگر در دادگاه حاضر شود. 

تیوامانوگاری مانیول و شریک زندگی او، جاتیندر سینگ، روز سه‌شنبه از طریق برقراری ارتباط ویدیویی با زندان ملبورن در دادگاه این شهر حاضر و تفهیم اتهام شدند.

یک اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال به نام Crypto.com در مه ۲۰۲۱ به جای بازپرداخت ۱۰۰ دلار به خانم مانیول به اشتباه ۱۰.۴۷ میلیون دلار واریز کرد. شرکت مالک این اپلیکیشن تا زمان حسابرسی سالانه در ماه دسامبر متوجه این خطای واریز نشد. 

به گفته دادگاه حساب کاربری Crypto.com به نام آقای سینگ بوده ولی خانم مانیول از حساب بانکی خود برای خرید و فروش رمزارز از طریق این حساب کاربری اقدام می‌کرده است.

آقای سینگ مدعی شده که پس از ارسال یک آگهی برگزاری مسابقه در اپلیکشین Crypto.com، تصور کرده که برنده جایزه این مسابقه شده و به خانم مانیول هم گفته که منشا پول واریزی جایزه بوده است. اما شرکت مالک  اپلیکیشن Crypto.com با رد این ادعا گفته که چنین مسابقه‌ای برگزار نشده است. 

مطابق اسناد پرونده، از پول واریزی برای خرید چهار خانه استفاده شده و ۴ میلیون دلار هم به حساب بانکی موجود در مالزی واریز شده است. به گفته دادگاه، بخش دیگری هم برای خرید هدایا، وسایل نقلیه، آثار هنری و مبلمان صرف شده است. البته هنوز حدود ۳ میلیون دلار در حساب بانکی خانم مانیول باقی مانده است. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

خانم مانیول در ماه مارس در فرودگاه ملبورن، در حالی که ادعا می‌شود با خرید یک بلیط یک طرفه و با همراه داشتن حدود ۱۱ هزار دلار پول نقد قصد سفر به مالزی داشته، بازداشت شد.

خانم منیول و آقای سینگ قرار است در تاریخ ۸ نوامبر در دادگاه ملبورن حاضر شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بنیانگذار شرکت ارزهای دیجیتال تودکس و متهم به کلاهبردای ۲ میلیارد دلاری بازداشت شد

تصمیم جدید اتحادیه اروپا در رابطه با رمز‌ارزها؛ آیا مقررات سختگیرانه‌‌ای در راه است؟

فنلاند برای حمایت از اوکراین هزار و ۹۸۱ بیت‌کوین مصادره شده به ارزش ۷۵ میلیون یورو را می‌فروشد