هفدهمین روز اعتراضات ایران؛ خامنه‌ای پس از سکوتی طولانی آمریکا و اسرائیل را متهم کرد

تظاهرات در ایران
تظاهرات در ایران Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی خامنه‌ای می‌گوید اعتراضات اخیر در ایران طراحی آمریکا و اسرائيل بوده است. او که در سه هفته اخیر نسبت به اعتراضات خیابانی سکوت کرده بود، در این رابطه گفت: من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود

آگهی

اعتراضات سراسری در ایران که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، با وجود سرکوب نیروهای امنیتی ادامه دارد و به گواه اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، بامداد دوشنبه و پس از سرکوب شدید اعتراضات در دانشگاه شریف، تجمعات در شهرهای مختلف از سر گرفته شده است.

حوادث دانشگاه شریف پس از آن آغاز شد که دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور از روز شنبه به جای رفتن در سر کلاس درس، تجمع کردند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر دادند. این تجمعات روز یکشنبه به ویژه در دانشگاه صنعتی شریف با حمله لباس شخصی‌ها و همچنین نیروهای یگان ویژه به شدت به خشونت کشیده شد و گزارش‌های نگران کننده‌ای از وضعیت دانشجویان این دانشگاه منتشر گردید.

اینترنت همچنان در ایران با اختلال شدید مواجه است و کاربران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و و پیام‌رسان‌ها با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند. 

گزارش‌هایی از گسترش اعتراضات در شهر اصفهان منتشر شده است و صدای تیراندازی بصورت مکرر از خیابان‌های این شهر به گوش میرسد.

آخرین خبرها، گزارش‌ها و واکنش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز دوشنبه ۱۱ مهر برابر با ۳ اکتبر را در این مطلب پیگیری کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احضار کاردار سفارت فرانسه در تهران در واکنش به کاریکاتور ابراهیم رئیسی در شارلی ابدو

بازدید ۳۰ میلیونی؛ شروین حاجی‌پور با «آشغال» هم رکورد زد

در پی درگیری ۳ ساعته نیروهای امنیتی ایران و جیش العدل در راسک یک مامور پلیس کشته شد