یوناما: در حمله انتحاری به آموزشگاه کاج ۵۳ دانش‌آموز افغان از جمله ۴۶ دختر کشته شده‌اند

حمله انتحاری خونین به دانش‌آموزان در منطقه دشت برچی کابل
حمله انتحاری خونین به دانش‌آموزان در منطقه دشت برچی کابل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، «یوناما» روز دوشنبه ۳ اکتبر در گزارشی شمار جان‌باختگان حمله انتحاری به آموزشگاه کاج در منطقه دشت برچی کابل را ۵۳ تن برآورد کرد که دست‌کم ۴۶ تن آن‌ها دختران محصل هستند.

آگهی

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، «یوناما» روز دوشنبه ۳ اکتبر در گزارشی شمار جان‌باختگان حمله انتحاری به آموزشگاه کاج در منطقه دشت برچی کابل را ۵۳ تن برآورد کرد که دست‌کم ۴۶ تن آن‌ها دختران محصل هستند. یوناما همچنین شمار مجروحان حمله انتحاری به آموزشگاه کاج را ۱۱۰ تن برآورد کرد.

در حساب کاربری یوناما در توئیتر آمده است که تیم‌های حقوق بشری این نهاد بین‌المللی به مستندسازی این «جنایت» ادامه می‌دهند.

مقام‌های طالبان روز دوشنبه از جان‌باختن ۲۵ نفر و زخمی شدن ۳۳ نفر در این حمله انتحاری خبر داده بودند.

آموزشگاه کاج در منطقه دشت برجی کابل که منطقه‌ای عمدتا شیعه‌نشین از اقلیت قوم هزاره است روز جمعه هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت که پر از دانش‌آموزانی بود که خود را برای آزمون ورودی دانشگاه آماده می‌کردند.

اگرچه تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری مرگبار را بر عهده نگرفته است، اما به نظر می‌رسد که حمله به آموزشگاه کاج توسط افراط‌گرایان داعش انجام شده باشد.

آموزشگاه کاج ۴ سال پیش هم هدف حمله مرگبار دیگری با ۲۰۰ کشته بود. اقلیت هزاره، یکی از اهداف اصلی اسلام‌گرایان تکفیری و در راس آن‌ها، داعش است. طالبان و داعش در طول سال‌های گذشته حملات مرگباری را علیه شیعیان هزاره انجام داده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در پی انتشار خبر حمله انتحاری روز جمعه، برخی شهرهای افغانستان صحنه برگزاری تجمعاتی با حضور غالب زنان بود که با واکنش شدید طالبان مواجه شد.

نیروهای امنیتی طالبان با شلیک تیر هوایی، زنان افغان را که برای اعتراض به این حمله و احقاق حقوق پایمال شده‌شان به خیابان‌ها رفته بودند را متفرق کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به کشتار دانش‌آموزان در دشت برچی کابل؛ شمار قربانیان و مجروحان به ۱۱۷ نفر رسید

حمله به بخش زایمان بیمارستان دشت برچی؛ «به دنیا آوردن نوزادان با وجود کشتار ادامه داشت»

سازمان ملل اعدام‌های در ملاءعام افغانستان را به شدت محکوم کرد