نخستین سخنرانی پادشاه چارلز سوم در پارلمان بریتانیا: سنگینی بار تاریخ را احساس می‌کنم

نخستین سخنرانی پادشاه چارلز سوم در پارلمان بریتانیا
نخستین سخنرانی پادشاه چارلز سوم در پارلمان بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پادشاه چارلز سوم، در نخستین سخنرانی خود در پارلمان بریتانیا وعده داد تا الگوی مادرش، ملکه الیزابت دوم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

آگهی

چارلز سوم روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر و در جریان نخستین سخنرانی در پارلمان بریتانیا به‌عنوان پادشاه گفت که بار سنگین تاریخ را احساس می‌کند. او خطاب به نمایندگان دو مجلس عوام و اعیان گفت می‌خواهد الگوی مادر فقیدش، ملکه الیزابت دوم را سرلوحه کار خود قرار دهد. 

پادشاه ۷۳ ساله بریتانیا پس از گشایش جلسه پارلمان از سوی رئیس مجلس اعیان گفت: «در حالی که امروز در برابر شما ایستاده‌ام، توانایی حس نکردن بار سنگین تاریخ را  ندارم. نمی‌توانیم سنت‌های حیاتی پارلمانی را که نمایندگان دو مجلس وقف آن هستند، نادیده بگیریم.» 

پادشاه تازه بر تخت نشسته بریتانیا همچنین با اشاره به مادر فقیدش گفت: «ملکه الیزابت دوم نمونه‌ای از اخلاص بود و من به یاری پروردگار و با راهنمایی‌های شما، تلاش می‌کنم تا راه او را وفادارانه ادامه دهم.» 

تابوت ملکه فقید پیش از خاکسپاری در ادینبرو (اسکاتلند) برای آخرین وداع ملت در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. پادشاه پس از سخنرانی در پارلمان برای حضور در کنار جسد مادرش به پایتخت اسکاتلند رفت. 

چارلز سوم، سالخورده‌ترین پادشاه بریتانیا در زمان کسب قدرت سلطنتی به شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم تاجگذاری چارلز سوم چگونه برگزار خواهد شد؟

هفت دهه میراث‌دار تاج و تخت بریتانیا؛ چارلز با عنوان «چارلز سوم» بالاخره پادشاه شد

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا درگذشت