پاکستان: هزینه بازسازی مناطق سیل‌زده بیش از ۱۰ میلیارد دلار است

جاری شدن سیل در پاکستان
جاری شدن سیل در پاکستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جاری شدن سیل در پاکستان تاکنون دستکم ۱۱۳۶ کشته بر جای گذاشته است. به گفته مقامات پاکستان یک سوم از مساحت این کشور زیر آب فرو رفته است.

آگهی

وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان می‌گوید هزینه بازسازی مناطق سیل‌زده و زیرساخت‌های آسیب‌دیده در این کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود.

جاری شدن سیل در پاکستان تاکنون دستکم ۱۱۳۶ کشته بر جای گذاشته است. به گفته مقامات پاکستان یک سوم از مساحت این کشور زیر آب فرو رفته است. 

احسن اقبال، وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان درباره آسیب‌های وارده بر اثر جاری شدن سیل گفت: «آسیب‌های گسترده‌ای به زیرساخت‌ها به ویژه در بخش مخابرات، کشاورزی، جاده‌ها و راه‌های امرار معاش مردم وارد شده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سخنان این عضو دولت شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در حالی بیان می‌شود که تلاش‌ها برای امدادرسانی به سیل‌زدگان و ده‌ها میلیون نفر که زندگی‌‌شان بر اثر جاری شدن سیل تحت تاثیر قرار گرفته است ادامه دارد. 

نهادهای دولتی و سازمان‌های بشردوستانه برای تسریع در روند امدادرسانی به سیل‌زدگان با مشکل روبرو هستند. 

تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر از سیل‌زدگان پاکستان در اردوگاه‌ها اسکان یافته‌اند. بسیاری از آوارگان نیز نزد خویشاوندان و دوستان خود به سر می‌برند و یا در محوطه‌هایی با هوای آزاد ساکن شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آب شدن یخچال‌های طبیعی در پاکستان زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند

گوترش و ماکرون از حمایت‌های مالی به پاکستان سیل‌زده حمایت کردند

درخواست کمک طالبان از جامعه جهانی؛ «سیل در افغانستان ۱۸۰ کشته برجای گذاشته است»